Писането на ръка активира мозъка повече от писането на клавиатура

Автор: Plovdiv Now 4712
Писането на ръка активира мозъка повече от писането на клавиатура

Използването на молив или химикал е по-добро от използването на клавиатура за писане, що се отнася до здравето на мозъка ни. Писането на ръка може да помогне за подобряване на по-голяма свързаност на мозъка и по-добри когнитивни функции.

В ново научно изследване учените от Норвежкия университет за Технологии и науки разглеждат какви ефекти може да има писането на ръка за когнитивните ни способности и цялостното мозъчно здраве. 

Резултатите от изследването показват, че в реално време докато се пише с ръка се наблюдава по-висока свързаност в някои мозъчни региони, което го няма, когато се пише на клавиатура.  Смята се, че това се дължи на прецизните контролирани движения на ръцете, които се изискват при писане с химикал или молив – тези движения насърчават свързаност и подпомагат способността за запомняме нова информация по-ефективно. Без значение дали се пише на хартия или на дигитален таблет, учените твърдят, че движенията на ръцете при писане с ръка помагат за укрепването на мозъка. 

При децата писането помага и за запомняне на отделните букви. Тези деца, които не са научени да пишат на ръка и разчитат единствено на клавиатура, различават буквите по-трудно в сравнение с децата, които изписват всяка една буква на ръка и са запомнили движенията, с които да я образуват с писалката.

Писането на ръка има и други предимства пред клавиатурата. Благодарение на него се концентрираме по-лесно заради фините движения на ръката. Писането на хартия също така помага и за премахване на разсейващи фактори, дори идващите от компютъра, телефона или таблета.

Също така те насърчават и креативност - научно изследване показва, че децата в началното училище са се справили по-бързо и по-добре от тези, които са писали на клавиатура или машина. 

Открито е и, че писането на ръка би могло да е полезно при тези, които страдат от дислексия. Съобщава се, че ръкописните букви са по-лесни за научаване при деца с дислексия, защото те се оформят гладко от ляво надясно. 

Изследването е публикувано в сп. Frontiers in Psychology.

Източник: Puls.bg

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина