Дългоочакваното удвояване на Околовръстното шосе на Пловдив изглежда по-близо, след като от АПИ задействаха последните процедури за първия му етап. От Агенцията са подали готовия проект за съгласуване и преценка за извършване на екологична оценка в РИОСВ, предаде trafficnews.bg.
Това е първият от трите проекта, които в момента се изработват от АПИ, за цялото 14-км трасе от АМ „Тракия” до Асеновградско шосе. Въпросният проект е от Пътен възел „Царацово” в северна посока към Съединение до 150 метра преди разклона за магазин „Джъмбо”.
Инвестиционното предложение планира изграждане на локални платна от край до край, двустранно с тротоари откъм обслужваните имоти. Локалните платна са широки 6.00 м и отделени с разделителна ивица с широчина 3.00 м.
В участъка се предвижда изграждането на ТИР паркинг, осигуряващ 41 бр. паркоместа за тежкотоварни автомобили. Три броя локални платна позволяват маневрирането на автомобилите, като са предвидени острови за разполагане на осветление и допълнителни съоръжения.
В ситуационно отношение трасето е право, с наличието на две криви в зоната на пътния възел, като същите се характеризират с големи ъгли и големи радиуси. Новият габарит Г23,5 се осъществява чрез уширение на съществуващия габарит от дясната страна и новата ос е разположена на 6,5 м вдясно от оста на съществуващия път.
На Пътен възел Царацово се предвижда цялостна рехабилитация – главното и второстепенно направление на пътния възел, включително пътните връзки. Той се допълва с нова директна пътна връзка към Голямоконарско шосе.
Пътят ще се удвои чрез привеждането му към габарит Г23,50м, съставен от: - ленти за движение - 2 х 2 х 3.75м =15.00м - средна разделителна ивица - 3,50м - водещи ивици - 2 х 0.50м = 1.00м 4 - банкет - 2 х 1.50м = 3.00м.
Предвиждат се изцяло нови мостове над напоителните канали, които минават през трасето. Също така нов пътен надлез над Голямоконарско шосе, като част от ПВ „Царацово, като той ще е с дължина от 65 метра.
В проекта включена изцяло нова подземна инфраструктура, ЛЕД осветителни тели, както и поставянето на тол рамки над платното за движение.
Останалите два проекта, които са за кръговото кръстовище на 9 километър на пътя Пловдив – Пазарджик и най-тежкото задание – за пътя до Асеновградско шосе са в процес на работа.
Прогнозната цена на първия етап е над 70 млн. лева, като от АПИ са вкарали проекта за финансиране през Плана за възстановяване и устойчивост. Все още обаче няма окончателен отговор от МРРБ дали той е одобрен.