Дългоочакваният ремонт на Голямоконарско шосе в границите на Община Пловдив няма да започне и тази година. Въпреки че в общинската хазна бяха заделени 500 000 лева за старт на дейностите по реконструкция и разширение на основната входно-изходна артерия, тези средства бяха пренасочени.
На последната сесия парите за пътят бяха прехвърлени за плащане на глоби и санкции на Община Пловдив към РИОСВ и финансови корекции по европейски програми. Общата стойност на санкциите са над 2 млн. лева.
Кметът Здравко Димитров потвърди, че тази година няма как да се започнат дейностите по шосето. Той обаче изрази надежда, че през 2022-а големият проект може да стартира, ако се намери финансиране. Пари ще се търсят и за друг голям проект – реконструкцията на Рогошко шосе, което от ден на ден, става все по-трудно проходимо.
И за двата обекта има готови проекти, а необходимите суми за тях са общо над 70 млн. лева.
В проекта за Голямоконарско шосе се предвижда удвояването му, както и изграждането на 6 кръгови кръстовища с бул. "Дунав" с "Васил Априлов", на отбивката за КАТ, хладилната база на индустриалната зона на с.Радино, Западната тангента, на жп прелеза със с. Царацово и на южния обход на община "Марица".
Пътят ще е с две платна по две ленти до табелата на Пловдив и с две платна по три ленти до пътната връзка за Царацово. Количествено-стойностните сметки показват, че ремонтът ще струва най-малко 40 млн. лева, като ще се търсят или от републиканския бюджет или през европейски програми, разказва TrafficNews.
Голяма част от отчуждителните процедури са завършени, като за обезщетения бяха платени над 3 млн. лева през годините.
Последната реконструкция по пътната връзка бяха направени през 2019 – 2020 година. Тогава Министерският съвет одобри трансфер в размер на 3 720 000 лв. по бюджета на община "Марица“ за обект "Реконструкция на пътно кръстовище - Пътна връзка "Пловдив - АМ "Тракия“ (възел "Запад“)“ с път за село Радиново и Индустриална зона "Марица“.
Идеята на Голямоконарско шосе след реконструкцията, разширението на „Васил Априлов” и пробива под гарата да се превърне във вътрешноградска магистрала, която да те изведе от северната до южната част на града.
За Рогошко шосе проектът е за 15 млн. лева, като той предвижда разширяване само на места. Той включва изцяло ново пътно легло за по-голямо натоварване, както самото шосе, така и отбивките към големите предприятия в зоната, които се обслужват с камиони.