Платформата "Градинария" работи безплатно в периода от 15 май до 30 октомври 2020 г. за всички производители, търговци и преработватели. На сайта на Министерството на земеделието дори е добавен специален бутон, който препраща към първия електронен пазар на едро за плодове и зеленчуци, пише agri.bg.
Решението за това е на Управителния съвет на Сдружението “Национален съюз на градинарите в България“. По този начин производителите, преработвателите и търговците могат да се регистрират и предлагат своите продукти в нея, без да заплащат ваучери или абонамент за посочения период.
Целта е да се подпомогнат производителите на плодове и зеленчуци, за да реализират по-лесно своята продукция предвид пандемията.
Председателят на Асоциация „Български пипер“, Георги Василев, призова производителите на плодове и зеленчуци у нас да се възползват от тази възможност за търговия без такси.
Георги Василев:"Платформата "Градинария" е вече безплатна заради коронавируса и всички, които желаят могат без такси да купуват и продват плодове и зеленчуци. Лично аз чрез нея съм осъществил 4 сделки. Дано и другите производители се възползват, това е добър шанс."
Платформата за търговия е създаден като електронен портал по проект „Модерна търговия”, чрез който производители на плодове и зеленчуци да осъществяват продажбата на своите продукти, а търговци да разполагат с богат избор при покупката на свежи плодове и зеленчуци. Създателите на "Градинария" виждат в нея модерно решение на сега съществуващи проблеми в пазара на плодове и зеленчуци.
Онлайн платформата цели да допринесе за промяна на тенденциите на специализирания пазар за плодове и зеленчуци. Очертаните позитиви са:
- Увеличаване на директните сделки и доставки между производители и търговци на едро, супермаркетни вериги, износители и преработватели
- Значително съкращаване на времето за търговски контакт и реализация на продукцията
- По-голяма реализация на свежи плодове и зеленчуци, откъснати днес или вчера
- Получаване на цена, справедлива за производителите и достъпна за потребителите чрез намаляване на посредниците
- Нарастване на консумацията на български плодове и зеленчуци
- Увеличаване на износа на български пресни плодове и зеленчуци
- Сайтът да стане платформа за бърза, директна и ефективна среща на производители, търговци и потребители.
Платформата е само за български производители, но търговците могат да бъдат и извън страната.