Станислав Пислар, който беше признат за виновен за причиняване на смъртта на двама души и нероденото им дете при шофиране след употреба на наркотици, ще лежи 4 години и 8 месеца в затвора. Това реши Върховният касационен съд, който потвърди изцяло постановеното от Пловдивския апелативен съд решение.
Припомняме, че на 28 май 2018 година 33-годишната Северина Коралска, бременна в 8-мия месец, и 35-годишният й мъж Ивайло Минчев от Бургас загина на магистрала "Тракия". На 123-тия километър автомобилът им бе премазан от тир. Зад волана му бил Станислав, който загубил контрол над тежкотоварния автомобил, блъснал се в аварийна количка за ремонт, преминал през мантинелата и се сблъскал челно в насрещното с автомобила на двойката. Северина и Ивайло загинаха намясто, но жертвите не са само две. Нероденото момченце на Северина също умира от удара.
Оказва се, че Станислав е карал след употреба на наркотици - марихуана. Първата присъда на Станислав бе 9 години, но случаят бе върнат за ново разглеждане от апелативен съд, пише trafficnews.bg.
Недоволни от присъдата останаха роднините на жертвите и подсъдимия, които подадоха жалби в Апелативен съд, с искане за увеличаване и съответно намаляване на наказанието. След разглеждане на делото, Апелативен съд изменя присъдата на Окръжния съд, като приема, че подсъдимият е извършил само едно нарушение на Закона за движение по пътищата и е с ниска степен на обществена опасност, поради което не е налице квалифициращият признак „особено тежък случай“.
За това Апелативният съд намалява наказанието на Пислар от 10 на 7 години лишаване от свобода, което при редуциране с 1/3, заради съкратения съдебен процес, остава 4 години и 8 месеца лишаване от свобода, като го лишава и от право да управлява МПС за срок от 5 години и 6 месеца.
Върховният касационен съд е преценил, че правилно апелативните магистрати са приели, че в случая водачът е нарушил единствено правилото за движение по пътищата по чл. 20, ал. 1 от ЗДвП за непрекъснат контрол върху превозното средство, в причинна връзка с настъпилия обществено опасен резултат, поради което е изходил от законосъобразната позиция, че дееца следва да носи наказателна отговорност само за нарушения на тези правила за движение по пътищата, които се намират в пряка причинно - следствена връзка с настъпилия вредоносен резултат.