Общинските паркоместа в Пловдив под наем след публични конкурси и явно наддаване

Автор: Plovdiv Now 5442
Общинските паркоместа в Пловдив под наем след публични конкурси и явно наддаване

Нов регламент с провеждане на конкурси с явно наддаване указва начина на разпределяне и ползване на общинско паркомясто пред жилищните сгради. До промяната на Наредбата в Пловдив се стигна след решение на Върховния административен съд от 19.11.2020 г..

Проектът на промяната, който е в съответствие с изложените мотиви на съда, е качен на сайта на Община Пловдив - https://bit.ly/3nCMukQ.

Според текста на наредбата кметът на съответния район издават заповед за сформиране на комисия, която да оцени желаещите участници и да посочи ползвателите, определя зона и броя на паркоместата, както и началната и крайна дата за подаване на заявления.

При повече от един кандидат за дадено общинско паркомясто таксата за ползване се определя чрез публичен конкурс. В случаите, когато комисията е оценила двама и повече участници по един и същи начин, допълнително се провежда явно наддаване между тях, а не както до сега – чрез жребий.

Разрешението за ползване се издава от районните кметове за срок до 5 /пет/ години, като за едно жилище се полага едно място за местодомуване на леко МПС без поставяне на преместваем обект. Таксата не може да е по-ниска от минималния размер, определен с наредба за администриране на местните такси и услуги.

Документът за ползване се издава на собствениците на жилището или техните роднини по права линия, ползвателите на жилището или техните роднини по права линия, както и наемателите на жилището.

Разрешението за ползване се издава въз основа на следните документи, подадени от кандидатите:

- Заявление по образец до кмета на съответния район.

- Копие от документ за собственост, нотариален акт за учредено право на ползване или договор за наем на жилището.

- Копие от свидетелство за регистрация на леко МПС.

- Копие от договор за лизинг, наем или заем на леко МПС.

- Нотариално заверено пълномощно (изисква се в случаите, когато заявлението не се подава лично).

Издадените вече разрешения за ползване продължават на действат до изтичане на техния срок, упоменат в документа. Новият ред за определяне на ползвател на място общинска собственост за местодомуване на леко МПС ще започне да се прилага след  решение от Общинския съвет и влизане в сила на наредбата, като ще засяга граждани с изтекли разрешения за ползване и при определяне на нови схеми за паркиране.

 

 

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина