Готов технически проект за нов Бетонен мост и осигурено финансиране от НКЖИ. Това е условието на Община Пловдив към Националната компания, за да се съгласува проектът за пробива под Централна гара.
„Отново казваме без решение за Бетонния мост, няма да дадем одобрението, което е нужно за стартиране на строителните дейности”, заяви зам.-кметът по строителство Пламен Райчев. От НКЖИ вече са направили идейна разработка за новото съоръжение, но все още – техническото задание и финансирането не са осигурени, предаде trafficnews.bg.
По думите на Райчев все още проектът за пробива под гарата не е входиран в Община Пловдив и е на Експертен съвет в НКЖИ.
„В момента, в който ни го представят, ще искаме да бъде показан пред гражданите и медиите. Ако решението е приемливо за всички страни, ще дадем положително становище и ще може да се изкара строително разрешение ”, каза зам.-кметът по строителство. В поръчката, която ще се изпълнява от „Трейс холд груп” са включени дейности само по изграждането на пробива и демонтирането на моста. Това означава, че НКЖИ трябва да пуснат нова процедура за изграждането на новото съоръжение.
При най-благоприятния сценарий новото съоръжение над линиите и пробивът под гарата ще вървят паралелно. В идейната разработка новият мост ще бъде с директна връзка към „Автогара Юг” в западна посока, като е застъпено да има кръгово кръстовище на второто ниво, за да могат колите да използват всички възможни развръзки. Предвижда се двете платна на моста да бъдат с две ленти. Самият надлез ще бъде по-висок, като ушите, които отвеждат колите от източна посока ще бъдат по-дълги от сегашните заради наклона и височината.
Кой е най-лошият сценарии при пробива под гарата, вижте в линка: