Община Пловдив отвори офертите за изграждането на една от най-важните пътни връзки в Пловдив – продължението на бул. „Санкт Петербург”. Трасето, което ще свърже бул. „Освобождение” до кръстовището на „Цариградско шосе” с „Ягодовско шосе” по предварителни разчети ще струва 21,7 млн. лева без ДДС, а 7 компании са подали оферти, съобщи TrafficNews.
С отварянето им се вижда, че фаворит да строи пътната връзка е консорциумът с две дъщерни фирми на австрийската „Страбаг”. Те са дали оферта от 17,3 млн. лева без ДДС за трасето. В обявлението е записано, че фирмата изпълнител ще се избере на база единствено най-ниска цена. Това означава, че ако документацията на консорциума „Страбаг - Пловдив” е изрядна - той ще бъде избран за строителството. Ако бъде отстранен по някаква причина, втората дадена най-ниска цена е от „Европейски пътища” АД - близо 19 млн. лева без ДДС. Следва”Парсек груп” с оферта от 20,9 млн. лева, „Джи пи груп” - почти 21 млн. лева, „София Асфалт” - 21,3 млн. лева, „Пътинженеринг - 21,4 млн. лева и консорциум между ПИМК и „Иса - 2000” - 21,5 млн. лева.
Финансирането е от обектите по „Развитие на регионите“, като първоначално бе вкаран в резервния списък, но след това Община Пловдив го подаде към МРРБ заради увеличения ресурс по процедурата с 15 % след решение на Министерския съвет. Възложител е зам.-кметът Владимир Темелков.
Проектът е „Пловдив - достъпен, свързан, привлекателен за живот, работа и образование“ и включва три проекта. Освен продължението на пътя в проекта е включен строеж и оборудване на нов и модерен сграден фонд за нуждите на общинската образователна система за втората сграда на ОУ „Алеко Константинов“. Третият обект е осъществяване на енергийно обновяване на Административен съд-Пловдив, ведно с облагородяване на прилежащите на обектите зелени площи и пространства.
Проектът за продължението на бул. „Санкт Петербург” е предвиден габарит с две улични платна и средна разделителна ивица. Съгласно действащ регулационен план са предвидени автобусни спирки и „джобове“, които ще играят ролята на бус ленти. Освен това се извърши и мащабно залесяване.
В техническата спецификация е записано, че новата пътна връзка ще осъществява безконфликтна връзка между двете пътни артерии, като ще се осигури подобряване на транспортното обслужван и повишаване на пропускателната способност.
Ще се осигурят нови тротоарни настилки и пътна конструкция, бордюри, тротоари, велоалеи, поставяне на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания, като дължината на трасето е 1200 метра.
Изграждат се канализационни връзки за нови улични отоци, дъждоприемни и ревизионни шахти, полагат се нови водопроводни и канализационни тръби, както и сградни водопроводни и канализационни отклонения.
Предвидено е изграждане на поливна система и паркова среда.
Целта на проекта по част „Електрическа“ е изграждане на ново улично и парково осветление, което ще включва демонтаж на всички засегнати от ремонта стари съществуващи стоманенотръбни стълбове и осветителни тела и замяна с енергоефективни LED улични осветителни тела.
Проектът е изключително важен и за новата сграда на Математическата гимназия, като пътната връзка ще обслужва и новия кампус на училището.