След редица медийни публикации за влошеното състояние на пътната настилка и пропадането на асфалт в част от Бетонния мост "Тодор Александров" от район "Централен" обявиха, че до края на агуст ще бъде обявена обществена поръчка за конструктивно обследване и изготвяне на технически проект за реконструкция на северната част на Бетонния мост „Тодор Александров“, в частта над бул. „Христо Ботев“. В заданието ще бъде включено и обследване на стълбите, които също се нуждаят от ремонт.
Избраният изпълнител следва да извърши измервания на здравината, товароносимостта и да определи необходимите укрепителни дейности, гарантиращи безопасното преминаване на автомобили и пешеходци.
„Бетонният мост се нуждае от цялостно обновяване. Построен е преди 45 години, както и повечето мостови съоръжения в града. През годините натоварването му се е увеличило десетки пъти. Той е основна връзка между двата най-големи квартала на Пловдив. Миналогодишният ремонт засягаше повдигането на моста в участъка над жп линиите заради мащабния проект на НКЖИ, но това далеч не изчерпва необходимите дейности по обновяването“, коментира кметът на район „Централен“ Георги Стаменов.
Той допълни, че положената тогава асфалтова настилка е временно решение, което миналата седмица е довело до слягане в резултат на високите температури.
„Имам уверение от изпълнителя, че след понижаване на температурите през септември, слягането ще бъде отстранено. Но подчертавам, че това също е временно решение, затова ще направим възможно най-бързо обследването“, каза още Стаменов.
След обявяването на обществената поръчка в Агенцията по обществени поръчки, фирмите ще подават техническите и ценовите си предложения, които ще бъдат разглеждани поетапно. Ако в законоустановения срок не постъпят жалби, избраният изпълнител може да започне същинската работа по обследването.
След изготвянето на техническия проект и подробната количествено-стойностна сметка, се планира Община Пловдив да заложи необходимите средства в бюджет 2026. Същинският ремонт ще се извърши през 2026 г., но след пускането на движението през подлеза под Централна жп гара и осигуряването на новата транспортна връзка между районите „Централен“ и „Южен“.