Нулев интерес към 7 автобусни линии от Пловдив към села и градове, „Хеброс бус” се завръща

Автор: Plovdiv Now   2831
Нулев интерес към 7 автобусни линии от Пловдив към села и градове, „Хеброс бус” се завръща

Задава се нов провал с намирането на постоянни превозвачи по линиите от областната транспортна схема от квотата на Община Пловдив. В поредната обществена поръчка за намиране на изпълнител по 17 позиции, на цели 7 от тях няма нито един кандидат. Това означава, че под риск е изпълнението на услугата и въобще транспорта до десетки населени места от административния център в лицето на Пловдив.

Без нито една оферта е и автобусната линията между  Пловдив, която минава през село Труд до Строево.  През тази позиция се предвиждаха по 6 курса между населените места, но  нито една фирма не се е явила. Протести на жителите на селата около Пловдив имаше именно за проблема с транспорта, освен по линия 1, така и за тази позиция от областната схема.

Кметът на Община Марица обеща, че проблемът с транспорта в Труд ще бъде решен до 3 месецаПромените в законодателството за общините Марица, Родопи, Тунджа и Добрич трябва да бъдат гласувани от парламента

"Докога?": Жители на Труд и съседни села излязоха отново на протест с искане за нормален транспортТе настояват за спешно решение и среща с кмета на общината, за да обясни на хората как ще се процедира

Кандидати няма и за двете линии от Пловдив до Богданица, едната, от които е през Моминско. До един от най-големите градове в областта - Първомай също няма оферти. Едната линия е през Градина, а другата през Асеновград. Останалите линии, които очевидно ще продължат да бъдат без постоянно договори са до Чехларе, Златосел и Оризаре.

За останалите 10 позиции има подадени документи от автобусни фирми, като впечатление прави ,че най-много са от „Хеброс бус”. Някогашният водещ превозвач в Пловдив и областта, бе хвърлил бялата кърпа и се отказа от редица договори за превоз на пътници. Към фирмата на Веселин Дошков имаше постоянни оплаквания за пропуснати курсове и лоша услуга. По 4 маршрута почти сигурно „Хеброс бус” ще изпълнява курсовете, освен ако няма проблеми с документацията.  Единствено този превозвач е пуснал оферта за курса до Розовец, Хисаря, Карлово и Старосел.

За останалите позиции „Хеброс бус” е в конкуренция с „Детелина Дрита” за автобусите до Асеновград, а до Марково с „Едитурс 99” до Марково, както и до Храбрино. Последната фирма е подала самостоятелно оферта за курсовете до Искра, а маршрутът Пловдив - Кричим е поискан от „Меритранс 2022”.

Очаква се до месец да има избрани изпълнители по позициите, а след това да се чакат жалби в КЗК. Обичайно Веселин Дошков жали всичко до край по позициите, на които не е избран. Така бе и с последната поръчка, която над 6 месеца се въртя в КЗК и съдилищата, а накрая бе прекратена. За останалите 10 позиции, за които няма кандидати,  трябва да се направи нова обществена поръчка.

Победител по отделните  позиции се определя по формулата 60% цена билета и 40% възраст на подвижния състав.  

Подобни новини

...

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина