Нова туристическа карта популяризира съкровищницата на Пловдив сред туристите, които посещават града. Тя ще се предлага в туристическите информационни центрове под тепетата и е само първата стъпка за промяната, заложена в годишната програма на туризма.
„Предстои да подменим таблата с карти, които са разположени на различни места в града. Те няма да представляват унифицираната карта, както е сега, а ще посочват локацията на туриста в момента и най-близките забележителности, които може да посети. Тоест картата на гарата ще бъде различна от тази пред Дома на културата, например”, разказа Юлиана Йорданова, ръководител отдел „Маркетинг и реклама“ в Общинския институт „Старинен Пловдив“.
Става дума за авторска карта, картографски разчертана, която ще насочва туриста какво има наблизо около него в рамките на 15 минути. Има вариант на нея да бъдат нанесени и туристическите линии.
Водят се и преговори с екипа на общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта”, понеже и те са в процедура да сменят картите на спирките. Идеята е всички такива карти да бъдат унифицирани и така да се създаде чувство за комфорт и разпознаваемост сред туристите. Предстои отпечатването и на нова имиджова брошура на града.
Екипът начело с Йорданова работи по създаването на методика, която ще дава възможност за кандидатстване на различни събития, съсредоточени върху увеличаването на туристите в Пловдив. То ще става на проектен принцип и ще бъде въведено от 2021 г.
„Тези събития ще бъдат различни от Културния календар на Пловдив и ще имат за цел да обогатят туристическия”, разказа още Йорданова. Идеята е всяка година фокусът да се променя и така да се засилва интересът към града с нови прояви, които не са амортизирани и ще бъдат любопитни за гостите на Пловдив.