Четвъртият сезон в България на “Метрополитън опера: на живо от Ню Йорк” се завърна със звездна година за оперната ни прима Соня Йончева. Прочутата пловдивчанка поставя своеобразен рекорд в историята на програмата “Метрополитън опера: на живо от Ню Йорк”. В един сезон, тя участва в три опери, изпълнявайки три главни роли - на Тоска и Мими в класическите произведения на Пучини “Тоска” и “Бохеми” и на Луиза в “Луиза Милер” на Верди, където българското сопрано ще пее с Пласидо Доминго. В две от оперите - “Тоска” и “Луиза Милер” - диригент е знаменитият Джеймс Ливайн. Сезон 2017-2018 на “Метрополитън опера: на живо от Ню Йорк”, който достига до българските зрители чрез фондациите “Америка за България” и “Виа Фест”, отново включва 10 сателитни излъчвания в HD-формат на избрани заглавия от основния репертоар на МЕТ. Това издание е особено специално за програмата у нас, защото в него са включени цели 3 продукции, в които главната роля се изпълнява от световноизвестната оперна звезда – българката Соня Йончева.
Българската публика ще има възможността да съпреживее, заедно със зрителите от още 70 държави в над 2000 кинотеатъра по целия свят, виртуозните изпълнения на едни от най-големите знаменитости на световната опера: Пласидо Доминго, който партнира на Соня Йончева в “Луиза Милър”, Джойс ДиДонато, Виторио Григоло и много други. Постановките са зрелищни и изобретателни, създадени от едни от най-изтъкнатите в световен мащаб режисьори и сценографи.
В Пловдив, прожекцията на „Тоска“ със Соня Йончева и „Метрополитън опера: на живо от Ню Йорк” е на 23 март 2018 г., петък от 18.30 часа в Cinema City – Пловдив. Събитието е включено в предварителната програма на пролетното издание на IX-ия Международен Фестивал „Дни на музиката в Балабановата къща”.
Всяко от трите действия в операта се развива на място в Рим, което може да се посети и днес. "Всеки има огромни очаквания за това как ще изглежда сцената в първо действие – в базиликата Sant’Andrea della Valle, защото много от зрителите са били там и са я виждали", споделя режисьорът Дейвид МакВикар и отбелязва, че от самото начало на "Тоска" музиката на Пучини изисква и определена визуална грандиозност, която постановъчният екип на тази нова продукция се е постарал да постигне.