Израстването на едно дете в условия на бедност може да има значителни промени в структурата на неговия мозък в сравнение с дете, което не е имало такива проблеми. Изследването, публикувано в JAMA NetworkOpen сочи за връзка между нищетата у дома и квартала и бялото вещество в мозъка.
Бялото вещество в мозъка има съществено значение за неговото развитие, особено в ранна възраст. То отговаря за предаване на информация и комуникация между различни части от мозъка. Нарича се бяло вещество, защото нервните влакна, от които е съставено, са покрити със зашитно покритие, наречено миелин. Именно миелина придава на влакната титулярния им бял цвят.
Заболяването на бялото вещество може да бъде всякаква промяна и увреждане в нервните влакна, които оформят бялото вещество. Може да се получи от напредване на възрастта или състояния, които нарушават оросяването на мозъка.
При израстване в бедност може да има няколко фактора, които да увредят бялото вещество – противопоказно, статистически израсналите в бедност деца имат по-висок риск от затлъстяване в сравнение с тези, израснали в домакинства с по-високи доходи. Наблюдават се и ниски когнитивни умения, което може да се дължи на ограничения достъп до правилните стимули, които да обогатят знанията и съответно уменията им.
Но учените са открили разлики в мозъчната структура на тези деца. Тяхното изследване сочи за промени в частите на мозъка, където преобладава бяло вещество. В някои части от мозъка се наблюдават потенциални възпаления. Това подсказва, че освен промени в бялото вещество може да има и някои нарушения в имунната система.
Израстването в бедност е проблем, с който се сблъсква значителна част от световното население. Такива условия могат да доведат до сериозни увреждания при един подрастващ организъм. Ниските доходи могат да ограничат значително възможностите за посещение на лекар и правилното хранене, както и да повишат стреса експоненциално. Нестандартното израстване на дете в бедност би могло да го докара до психични заболявания, както и повишен риск от всякакви заболявания. Неравенствата в обществото са проблем, който трудно може да бъде разрешен от една група изследователи, затова те са решили да работят върху това, което могат да променят – с продължително изследване на мозъчните структури в подрастващите деца могат да се установят някои показатели, които да се регулират. Чрез регулирането на тези показатели психичното и физическото здраве на едно дете може да се лекува, дори и въпреки условията му на живот.