С наближаването на летния сезон се очаква увеличаване и на броя пътници във влаковете до и от морето. Именно затова в района на Централна гара в Пловдив не спира работата по модернизацията на железопътния възел. Пред репортер на TrafficNews инж. Николай Иванов от „Трейс Холд Груп“ обобщи напредъка, като посочи до какъв етап са достигнали дейностите.
Мащабният проект за модернизация включва подмяна на железен път, контактна мрежа, сигнализация, изграждане на шумозащитни и предпазни огради, както и два пешеходни надлеза. Наред с това в проекта е изграждането на пробив под Централна гара и повдигането на Бетонния мост, който след ремонта вече носи името „Тодор Александров“.
„Четвърти гаров перон е вече в експлоатация, заедно с коловозите от пети до десети. Работи се по коловозите от първи до четвърти и в момента се извършват довършителни работи по тях. Релсите са положени, работи се по изграждането на контактната мрежа и сигнализацията. Предстои да се довърши нивелацията и добаластирането. Очаква се тези коловози да бъдат пуснати в експлоатация в началото на лятото, заедно с първи и втори перони на гарата“, каза инж. Иванов.
Той отбеляза, че глухите коловози от първи до четвърти в момента работят и са в експлоатация. Очаква се пети и шести коловози да бъдат пуснати в експлоатация в близките два месеца. Останалата работа в тази зона основно включва довършването на шумозащитната ограда, което е последната стъпка за тази част от проекта.
Завършва се и новата контактна мрежа. Тази модернизация ще позволи на влаковете да се движат под моста без да е необходимо да свалят пантографите си, а в комбинация с новия железен път ще позволи развиването и на по-високи скорости, като се очаква скоростта на влаковете по маршрута София-Бургас да бъде увеличена до 160 км/ч.
Изграждането на шумозащитната ограда е почти 90% завършено, като остава да се довърши само в зоната на шести глух коловоз. Напредък се наблюдава и при изграждането на пешеходните надлези.
„Стоманобетоновите кули на западния надлез са завършени. На надлеза при „Акценти Велешки“ се изгражда южната кула. Очаква се северната кула да бъде изградена до месец и половина, след което ще започне монтажът на металните конструкции, които в момента вече се подготвят“, допълни Иванов.