Най-сетне! Железопътната блокада в Пловдив пада, влаковете тръгват през Централна гара тази вечер
Автор:
Plovdiv Now
20:30, 28.11.20241938
Дългоочакваният момент най-сетне настъпи - първият влак ще премине по новоизградените линиите от Централна гара в Пловдив и под Бетонния мост „Тодор Александров“.
По-рано днес десетки строители извършваха финалните тестове и приготовления за пускането на движението – тестване на стрелки, светлинна сигнализация и последни дейности по контактната мрежа.
В следобедните часове беше подадено напрежение по контактната мрежа на гара Пловдив и в междугарието на гарите Пловдив - Пловдив Разпределителна до пешеходния прелез на за започване на финалните тестове – преминаване на композиции по новоизградените линии, за да се провери за последен път тяхната готовност да обслужват пътници. Едва след като те преминат, движението на пътнически и товарни влакове ще бъде възстановено.
Влаковете тръгват по новоизградения железен път след като комисия оцени и прие направените проби.
Първият влак, който не е част от изпитанията или композиран да доставя строителна техника и материали на терена, няма да обикаля през гара Филипово, а ще бъде насочен през Централна гара
В експлоатация влизат гаровите коловози от 5 до 10, където пероните са обновени с нови настилки, а на 4ти перон е изградена и топла чакалня за пътниците. Останалите коловози все още са в процес на изграждане и ще бъдат пуснати поетапно след приключване на рабоатата по тях.
Пускането на движението на влаковете облекчава драстично както пътническите, така и товарните превози от, през и до Пловдив. Досега пътниците в направление Асеновград, Димитровград и Свиленград през деня отпътуваха и пристигаха на временен перон, изграден зад Сточна гара. Вечер те биваха извозвани с автобус от Централна гара до гара Крумово, където имаха връзка с влаковете в техните дестинации. След възстановяването на движението, този перон ще бъде премахнат, а пътниците ще могат да отпътуват от и пристигат на Централна гара.
Останалите влакове - тези за Варна и Бургас, например, пък се налагаше да обикалят през гара „Филипово“. Това се налагаше и за товарните превози, което увеличаваше времето за транспорт.