Над 40 пловдивчани активираха приложението „еЗдраве” само за три часа

Автор: Добринка Димова 1995
Над 40 пловдивчани активираха приложението „еЗдраве” само за три часа

Над 40 пловдивчани се възползваха само за три часа от възможността да активират приложението „еЗдраве“ – електронното здравно досие, което осигурява бърз и лесен достъп до личната здравна информация. Изнесен пункт на Регионалната здравна инспекция (РЗИ) – Пловдив работи в МОЛ Пловдив, където гражданите могат да получат съдействие при сдвояване на мобилния си телефон с приложението. Инициативата ще продължи до петък, 11 юли, от 10:00 до 16:00 ч.

Кампанията се организира от Министерството на здравеопазването, съвместно с „Информационно обслужване“, като част от усилията за популяризация на приложението „еЗдраве“. То предоставя достъп до направления, прегледи, рецепти, лабораторни резултати, ТЕЛК решения, кръводарявания, както и здравна информация за деца под 18 години, ако потребителят е родител.

„Интересът е много голям. От началото на кампанията сме обхванали над 300 души, като изнесени пунктове има и за служителите на различни институции в Пловдив“, обяснява пред TrafficNews Светослав Мичев, системен администратор в РЗИ-Пловдив.

Сдвояването на мобилното устройство с приложението отнема само няколко минути. Необходимо е потребителите предварително да изтеглят приложението „еЗдраве“ на телефона си. За удостоверяване се изисква лична карта, а телефонът трябва да бъде защитен с парола, фигура или пръстов отпечатък, заради съдържащите се лични данни. Екипът на РЗИ попълва необходимите данни и генерира QR код, чрез който се осъществява достъп до досието. Приложението е особено полезно за родители, които могат да следят здравния статус на децата си.

За тези, които притежават електронен подпис, сдвояването може да бъде направено и самостоятелно през сайта на Националната здравноинформационна система (https://his.bg/), откъдето се генерира необходимият QR код.

„Нашата услуга е насочена към хора, които нямат електронен подпис“, уточнява Мичев. Освен временните пунктове, подобна помощ се предлага и в сградата на РЗИ-Пловдив безплатно всеки делничен ден.

Мичев допълва, че при установено несъответствие в електронното досие – като липсващи прегледи или изследвания, гражданите трябва да сигнализират Здравната каса или РЗИ-Пловдив, откъдето информацията ще бъде пренасочена към съответната институция.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина