Пожарният автомобил Ивеко Магирус TLF 3000/300, който се обърна при неизвестни обстоятелства на мост край Куклен, и това доведе до смъртта на 48-годишния пожарникар Илиян Попов, е модел – потенциален убиец, твърдят пожарникари. За последните две години това е четвърти инцидент с този модел пожарни автомобили след тези в РДПБЗН Ловеч на 05.03.2017 г, в РДПБЗН Бургас на 13.08.2017 г. и в РДПБЗН Велико Търново на 16.03.2018 г.
В предните три инцидента, се стигна до различни леки и средни наранявания на пожарникарите от екипите на катастрофиралите пожарни автомобили. Този път обаче се случи най-лошото. Загина пожарникар.
Общото мнение е, че поради конструкцията на тези камиони (серията TLF), центърът на тежестта, когато камионът е с пълни водни резервоари, е много високо, което лесно води до подхлъзване и преобръщане на машината. Заради подобен случай в Германия местните противопожарни служби ще съдят производителя. На седми август 2017 година, противопожарен автомобил - цистерна Магирус TLF 20/40 се преобръща по време на тренировка на екипаж и катастрофира в стена. Загива един пожарникар. След разследване, приключило 6 месеца по-късно, прокуратурата в Германия обявява, че водачът няма вина за инцидента. Направените експертизи заключават, че TLF машините на Магирус са с много висок център на тежестта и при скорост от 30 км/ч, с колкото се е движила катастрофиралата пожарна, водачът не е можел да предвиди, че машината ще се преобърне. По този случай, Федералната автомобила инспекция на Германия инициира проверка за съответствие със стандартите на машините Магирус TLF=
Като се прибави към всичко това фактът, че завоят, на който фаталната за Илиян пожарна се преобръща в Куклен, е много коварен, става ясно, че вината не бива да се търси единствено във водача. Явно е, че, управлявайки такава машина, дори и навлизането с ниска скорост в завой е потенциално опасно.