Каква ще е съдбата на спирките и „Лафка” в Пловдив? Концесионерът се свърза с Общината

Автор: Благовест Андонов 5509
Каква ще е съдбата на спирките и „Лафка” в Пловдив? Концесионерът се свърза с Общината

Община Пловдив получи отговори на един от големите въпроси след обявяването на фалит на „Лафка маркет”. Фирмата е собственик на 100% от капитала на компанията „Елиза 1999”, която е концесионер от пловдивските спирки.

През февруари от компанията заявиха,че спират оперативната си дейност, а това застраши поддръжката на 314 заслона в Пловдив, които са отговорност на компанията.  От „Елиза 1999” са се свързали с Община Пловдив, като са заявили, че ще продължат ангажиментите си към поддържането на спирките.  Така концесията засега няма да бъде разваляна.

По този начин фирмата запазва и правото си да сложи до 90 павилиона до спирките в Пловдив, а в близост да няма други обекти, които да ползват общинско място.

Първата концесия в Пловдив бе подписана през 2003 година. Тогава градските власти и пловдивчани чакаха с години концесионерът да изпълни своето инвестиционно намерение. През това време спирките в Пловдив бяха  разбити и в доста неугледен вид. 

Фирмата "Елиза 1999" бе купена от „Лафка Маркет“, през 2012, като на следващата година бе подписан анекс с Община Пловдив, който удължи договора за 20 години. Ангажиментът бе да се поставят 314 заслона и те да се поддържат, като срещу това от компанията ще плаща 71 хил. евро годишно и ще имат право да сложат до 90 павилиона.

През септември 2019-а Общинският съвет в Пловдив прие и допълнителното споразумение, с което концесионерът заяви, че е изпълнил своята инвестиционна програма в размер на 5,8 млн. лева, включително и таксите. На практика концесионерът е изпълнил всичките си ангажименти, откъм инвестиционната програма и е предал спирките. Това означава, че тя трябва да подменя счупените елементи по спирките, както и да плаща концесионната такса. Досега те са платили изцяло всички задължения, като следващата вноска трябва да бъде чак през 2021 година.

 

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина