Истинска река тече в пробива под Централна гара и затруднява работата

Автор: Димитър Цонев 4370
Истинска река тече в пробива под Централна гара и затруднява работата

Истинска буйна река тече в пробива под Централна гара в Пловдив. Видео, с което TrafficNews разполага, показва как част от строителния обект буквално е залят от течащи води. Кадрите са заснети от един от отворите, предназначени за стълбище и асансьор, които излизат в непосредствена близост до гарата. 

"Това са подпочвени води. Както ви казах в предишен разговор, те тук са високи. Реално пробивът е на около 4 метра под тяхното ниво. Ние знаехме за това още от началото на изкопните дейности и сме взели необходимите мерки. Участъкът, който сте заснели, все още няма изградена необходимата и заложена по проект хидроизолация и не е изведена водата. Няма място за притеснение", обясни пред репортер на TrafficNews инж. Николай Иванов от фирмата-изпълнител на проекта.

Именно нивото на подпочвените води прави изграждането на пробива по-трудно, особено в зоните с пясъчни и силно оводнени пластове. Съоръжението, което трябва да свърже бул. „Васил Априлов“ с южните квартали на града, започна с прокопаване от южната страна, след което сега се копае от северната. Изградени са т.нар. секантни пилоти — бетонни конструкции, които стабилизират стените на изкопа и предотвратяват наводняване. Те образуват непроницаема стена, която не само поддържа почвата, но и блокира нахлуването на вода. Процесът е трудоемък, обяснява Иванов – „първо се сондира отвор, който се запълва с циментов разтвор, след което се поставя армировка и се излива бетон. Същевременно се понижава нивото на водния хоризонт.“

Въпреки мерките, непредвидени ситуации не са изключени. Припомняме, че в края на миналата година проливни дъждове наводниха части от строящия се тунел, което доведе до критики за липсата на функциониращи помпени системи.

Вече около 70% от пробива е готов, завършен основният изкоп на южния участък, но северните 150 метра остават „гореща точка“. Там нивото на подземните води е най-високо, а почвата съдържа голямо количество фин пясък, което прави дренирането още по-трудно. Напредъкът е бавен — екипите прокарват едва 1–2 метра на ден, в сравнение с 5–6 метра в стабилни зони. Според Иванов, ако няма непредвидени геоложки аномалии, тунелът ще бъде пуснат до края на 2025 г. След изкопа предстои монтаж на хидроизолации с PVC мембрани и епоксидни смоли, проектирани да издържат на налягането на водата поне 50 години. Освен тях ще бъдат изградени вентилационни системи и видеонаблюдение, както и възстановяване на пътната настилка.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина