Фалиралият “Астрал холидейс“: Нито един клиент няма да е ощетен

Автор: Plovdiv Now 94
Фалиралият “Астрал холидейс“: Нито един клиент няма да е ощетен

Автор: Даниела Денева

Нито един клиент на „Астрал холидейс” няма да бъде ощетен от фалита, който туроператорът обяви днес.  В това увериха изпълнителният директор на компанията Христо Гълбачев, шефът на застрахователя „Уника” Николай Генчев и министърът на туризма Николина Ангелкова.

Туроператорът има валидна застраховка "Професионална отговорност" с покритие от 700 000 лева в "Уника", с която ще покрие всички претенции. Те обаче ще са за едва половината от сумата.

Под 200 са клиентите на „Астрал холидейс”, които имат записани почивки или екскурзии. Те обаче няма да изгорят. 

Всеки, който е платил за ваканция с „Астрал холидейс”, да се свърже със служителите в нашите офиси, препоръча Гълбачев. Ако пътуването е утре, то туроператорът е покрил всички разходи за него. Ако е през следващите дни, служителите ще насочат клиента към застрахователя, който ще върне цялата платена сума.

Христо Гълбачев,снимка БТВ

„Максималният срок за това е 15 дни, но  ние няма да чакаме толкова, а ще се постараем да възстановим парите на клиента максимално бързо – така, че ако трябва да пътува след три дни, да може да го направи”, увери Николай Генчев. Той посочи още, че клиентите на „Астрал холидейс” може да се свържат с „Уника” на сайта на застрахователя или чрез посочения телефон.   

Николай Генчев, изп. директор на "Уника"

В момента 51 потребители ползват услугите на туроператора за почивки у нас или в чужбина. За тях обаче всичко е платено и те могат да изкарат спокойно ваканцията си до край, увери Христо Гълбачев.

Пакетите на част от клиентите, които са направили резервации за нова година или за ваканция през 2020 г., са платени, така че те няма нужда да се свързват със застрахователя. От офисите на „Астрал холидейс” ще дадат информация за това и ще ги насочат какво да правят.

Гълбачев обясни, че след фалита на „Томас Кук” компанията е ограничила записванията, за да може да се разплати за чартърите за Гърция и Анталия, направени до края на септември.

По думите му, ефектът на доминото след фалита на най-стария оператор в света и дъщерните му дружества в Холандия, Германия и Полша, не е пощадил и родната компания. За разлика от британския туроператор обаче, родният е изпълнил задълженията си, като се е разплатил за всички хотели, трансфери и чартъри до подаването на молбата за банкрут в съда. А за неосъществените записвания ще се погрижи „Уника”.

Туроператорът и застрахователят са представили списъци със своите клиенти в министерството на туризма, за да съдейства, ако има нужда.

Ангелкова няма информация за други български туроператори у нас, които са в тежко положение. Тя препоръча на всеки, който се готви да пътува в чужбина със съдействието на туристическа агенция, да провери в сайта на туристическото ведомство дали дружеството има валидна застраховка – ако то е редовно, ще свети в зелено, ако полицата му изтича – в жълто, а ако няма такава – в червено.

Новини

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Изпрати новина