Ерол Садъков: Кметът ни оказа натиск за анекса за „Тикси”, строгият контрол в паркирането не се хареса на много хора

Автор: Благовест Андонов 1444
Ерол Садъков: Кметът ни оказа натиск за анекса за „Тикси”, строгият контрол в паркирането не се хареса на много хора

Бяхме подложени на сериозен натиск от кмета Костадин Димитров, тъй като отказахме да подпишем първоначалните условия, предложени от фирма „Тикси” във връзка с анекса към договора за електронното таксуване в градския транспорт, това заяви вече бившият зам.-кмет по транспорт Ерол Садъков по повод уволнението му вчера.

„Първоначално фирмата настояваше община Пловдив да плати допълнително 6,7 милиона лева, но след преговори, които продължиха близо 5 месеца, успяхме да свалим десетократно тази цена. Също така, безкомпромисността на екипа по отношение на паркирането в града и ежедневните санкции на пловдивчани със скъпи автомобили предизвикаха недоволство в определени кръгове в града. Аз лично мисля, че това са част от причините за изненадващото ми отстраняване от поста зам.-кмет по транспорта на Пловдив”, заяви Ерол Садъков.

Вчера, без предварителен разговор и без мотив, той е бил освободен от длъжността, която заема. В знак на солидарност колегите му от общинската администрация – Венета Райнова, директор на ОКТ, Иван Ганчев – директор на ОП „Паркиране и репатриране“, Владимир Добрев – шеф на „Екобус“ и зам.-кметовете на „Тракия“ и „Източен“ – Иво Христев и Николай Мадански, подадоха оставки. Днес, на пресконференция в БТА, те посочиха мотивите за действията си и отговориха на всички журналистически въпроси.

„Благодаря на Ерол Садъков за всичко, което направи. Тъжно и непочтено е някой да бъде уволнен, без да му се каже с какви мотиви. Вчера имахме събрание, на което всички единодушно решиха да си подадат оставките и да бъдат солидарни с Ерол. Горд съм, че съм председател на „Браво Пловдив“, защото всеки от тези хора показа, че е бил там не заради някакви лични интереси, а за да работи за града“, заяви Веселин Костов.

„Когато встъпих в длъжност, ми бе представен анекс за 6,7 милиона лева, който общината трябваше да плати на „Тикси“. След ежемесечни преговори и ежедневен натиск ние не подписахме този анекс. След дълги преговори тази сума беше намалена десетократно. Но договорите все още не са подписани. Отделно, „Тикси“ щеше да вземе 10 процента от всеки билет и всяка карта, продадени в Пловдив“, заяви Садъков.

Венета Райнова от ОКТ обясни в подробности как хората от Сдружението са се борили буквално за всяка общинска стотинка.

„При преговорите дори ни обвиниха, че сме се държали като частници. И ни бе напомнено, че все пак това са общински пари. Но всъщност това са парите на пловдивчани. Още с встъпването в длъжност направихме доклад за текущото състояние на ОКТ. Бяха установени доста нередности, които бяха входирани като доклади към Садъков и към кмета Димитров. В момента 225 автобуса обслужват градския транспорт. От тях само 137 имат устройства за електронно таксуване. Това няма как да направи системата за разплащане работеща. Пуснала съм и втори доклад, че са оборудвани десетки негодни автобуси с устройства на „Тикси“ – автобуси без двигатели, без гуми, такива, които изобщо не са в движение. Когато получихме анекса за 6,7 милиона, а само година по-рано Общината беше платила 14 милиона за същите неща, ние поискахме да разберем за какво са тези пари. Поискаха милион и половина, за да бъдат синхронизирани всички табла в града, а в Пловдив няма нито едно тяхно работещо тестово табло. След повече от 5 месеца преговори таксуването с карти от 38 000 лева месечно бе свалено на 3 900, абонаментната такса за обслужване на таблата от 38 000 лева бе намалена на 3 900, обслужването на плащането с карти остана 10% само за плащания до 10 лв., а за по-големи суми таксата става 3%. Въпреки това вече втори месец от „Тикси” не изпращат договора на условията, които сме се споразумели “, заяви Райнова. Тя каза, че въпросните предложения са били устно договорени, в присъствието на кмета Костадин Димитров.

Ерол Садъков пък заяви, че натискът, който му е бил упражняван за подпис с „Тикси” - изведнъж спрял, когато сумата е паднала с 10 пъти. И той заподозря,  че явно това не е нечий интерес.

„Ние свършихме доста работа без адекватно финансиране от община Пловдив. ОКТ влезе в януари с 4,5 милиона задължения. Очаквахме в проектобюджета важните неща да бъдат отразени, но това не се случи. Градът не е маркиран от 2 години. Фирмата, спечелила обществената поръчка, дори е глобена. Подготвихме нова обществена поръчка, която ще бъде отворена на 2 май“, допълни директорът в оставка.

Райнова заяви, че експертите от ОКТ са направили обследване и са поискали финансиране за подмяна на всички стълбове, по-високи от 14 метра.

„Те са корозирали и опасни. Ако автомобил се удари, може да пострадат много хора. Те трябва да бъдат заменени или рециклирани. Но в бюджета няма заделени пари за това“, каза директорът на ОКТ в оставка.

Екипът на Ерол Садъков се е срещнал с близки на пострадали в катастрофи, които са посочили конкретни проблеми в инфраструктурата, които са причина за тежки произшествия в града. „За съжаление, за нищо от належащите дейности не са заложени пари“, заяви тя. След това посочи, че когато е поела управлението на ОКТ, изпълнението на някои от маршрутните линии е било 45%, а сега е над 90%.

„Транспортът в града е частен. 2 години в „Екобус“ не бяха направени никакви постъпления да има общински градски транспорт. Мислех, че 5 месеца са много, но се оказа, че времето, необходимо да се свършат всички тези неща, е много повече. Всеки от нас е работил от душа и сърце и смятам, че ще има резултат от нашите действия“, каза Райнова.

Директорът на ОП „Паркиране и репатриране“ Иван Ганчев също заяви, че е имало огромен натиск, затова че екипите на фирмата са вдигали с паяци или са заскобявали скъпи автомобили.

„На огромен натиск бяхме подложени заради това, че започнахме да вдигаме скъпи автомобили, ролс-ройси, като този на Илиян Филипов. Правила има, но като не се спазват, няма никаква полза. Много хора бяха свикнали да не плащат за привилегии. Анулирали сме стотици служебни талони. Имали сме стотици обаждания от кмета да сваляме скоби, да освобождаваме коли от паяка. За 6 месеца мога да гарантирам, че не сме свалили нито една скоба, нито една кола от паяк“, заяви Ганчев.

„Заварихме частни фирми, които събираха пари от общински паркинг зад „Тримонциум“, зад „Торо Гранде“, на ул. „Найден Геров“ зад Драматичен театър, който се държеше от фирми до Илиян Филипов.  Всички тези незаконни практики бяха пресечени. С промените, които подготвихме в наредбата, искаме да ограничим тази практика – много фирми да спестяват пари, като плащат домуване, а не служебни абонаменти. Събираемостта от служебни абонаменти беше около 50%, а сега е близо 90%. Относно „Тикси” Ганчев заяви, че новата система, която функционира на абсолютно същия принцип като старата - разходите са двойни за поддръжка - от 500 000 лева до 1 млн. лева на година.

В същото време фирма „Тикси” -държат над 2 млн. лева, които се дължат на Община Пловдив.

Общинските съветници от „Браво Пловдив“ заявиха, че ще защитават политики, които са в полза на Пловдив и пловдивчани.

„Както сме го правили досега. Винаги сме подкрепяли добрите предложения за Пловдив, не сме подкрепяли продажбата на общински имоти или съмнителни предложения в частна полза“, заяви Яна Димитрова. Колегата ѝ Борислав Инчев в отговор на журналистически въпрос заяви, че все още не са се запознали с проектобюджета, тъй като е изпратен днес, и затова все още не знаят дали ще го подкрепят.

„Днес ни бе представено предложението за бюджета. Като „Браво“, сме входирали предложения към бюджета. Запазваме си правото да направим анализ на бюджета. Знаете, че бюджетът много пъти е приеман, без да се вникне в него. Гражданите поставят ред въпроси. Смятаме, че бюджетът трябва да провежда политики, полезни за града. Има сериозен проблем в съотношението между местните приходи и приходите от националния бюджет. Ясно е, че няма как да мълчим за проблемите, които притискат Пловдив, а те са – транспорт, паркиране, зелени площи, презастрояване. На първо четене мога да кажа, че това е бюджет на администрацията, а не на пловдивчани“, коментира Инчев.

На въпрос дали освобождението на Садъков е свързано с името на Иван Петлешков, който е част от сдружение "Браво Пловдив", той отговори: 

"Ние сме горди, че г-н Петлешков е част от нашето Сдружение. Това е публично известно от самото начало и той може да бъде видян на много от нашите инициативи", каза Садъков.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина