„Проучване, проведено сред родителите, показва едно разделение за това дистанционно или присъствено обучение предпочитат те в настоящата обстановка. Участие в допитването взеха 20 000 родители. За обучението в клас се обявиха 47% от анкетираните, изцяло онлайн уроците подкрепят 22%. За хибридна форма са около 30%. Тези данни се влияят от какъв град са родителите, защото обстановката по места е различна”, обясни Цвета Брестничка от асоциация „Родители” в ефира на Нова телевизия.
Според директора на Националната финансово-стопанска гимназия Мая Гешева всички са убедени в предимствата на присъственото обучение и за нея то няма аналог.
„Ние предлагаме компенсаторни механизми с оглед на ситуацията в страната. Трябва да намерим допирна точка между правото на образование и на здраве на всяко дете. Стана видно, че продължителното обучение в дистанционна форма не е решение. От просветното министерство предлагат гъвкави модели, зад които аз заставам”, коментира директорът.
Гешева допълни още, че от март месец досега учителите са извървели сериозен път и са повишили дигиталните си компетенции.
Родителите обаче смятат, че най-голямото предизвикателство е в това детето да усвоява материала по дистанционния начин на обучение.
„Мотивацията на детето пада и родителите са посочили взаимодействието между учители и ученици. Преподавателите се справят по различен начин и това е проблемът”, заяви Брестничка.
Училищният психолог Биляна Леонова пък смята, че опосредстваната комуникация при дистанционното обучение лишава човешкото общуване от невербалната комуникация.
„В класната стая вниманието на ученика може да бъде върнато с един поглед или докосване. Това ги връща в процеса. При онлайн уроците сме лишени от тази възможност, защото учителят няма индивидуален контрол върху децата”, допълни тя.
Спокойствието и уютът на домашната среда предполагат по-лежерно поведение, каза още Ленова.