Древно тракийско селище може да забави новия лъч на Околовръстното на Пловдив

Автор: Благовест Андонов 5332
Древно тракийско селище може да забави новия лъч на Околовръстното на Пловдив

Древно тракийско селище в района на новия лъч на Околовръстното шосе на Пловдив може да забави дейностите по изграждането му. Една от потенциалните фирми в поръчката за изграждането на трасето е задала въпрос към АПИ относно потенциалния археологически обект. Въпросът към агенцията е кой ще поема разходите по проучването при евентуален обект, както и сроковете за строителството на трасето, ако бъде открита археология. От АПИ са отговорили, че ако там се намери археологически обект, то дейностите ще бъдат за сметка на възложителя, а срокът за строителството на трасето ще се удължат, пише trafficnews.bg.

Потенциалният обект от културно-историческо значение е отбелязан по време на обследването на жп линиите по поръчка на НКЖИ, свързано с проекта на жп възел Пловдив. Тогава  в района на Асеновградско шосе археолозите са открили няколко обекта от Първото хилядолетие преди Христа, принадлежащи към тракийската култура, вероятно свързани със земеделска дейност.  При изкопните дейности ще стане ясно и дали обектът ще има нужда от спасителни наблюдения на археологията, както и от какво културно-историческо наследство е откритието.  

Припомняме, че   Агенция „Пътна инфраструктура” пусна обществената поръчка за строителството на новия лъч на Околовръстното шосе на Пловдив, а срокът за кандидатстване е до 15 октомври. Цената, за която ще се построи Югоизточният обход на Пловдив от пътя за Асеновград до Скобелева майка е внушителните 42 млн. лева без ДДС.

Пътят има готов проект от фирмата „Пътпроект”, което означава, че веднага след избор на изпълнител може да се пристъпи към строителството на новия лъч. Срокът за строително-монтажните работи е 18 месеца. Все още обаче има имоти за отчуждаване по трасето.  Те обаче няма да се проблем, тъй като проектът бе обявен от национално значение, което ще форсира  процедурите по отчуждаване на терените.

При хипотезата за археология край обекта ще стане и с колко ще бъде удължен срокът за строителство на трасето.

Пътят е проектиран с габарит Г20, което отговаря на скоростните пътища у нас  - четири ленти по 3.75 м, разделителна ивица 2 ми два банкета по 1,50 м. В поръчката е зададен и надлез над ж.п линията Пловдив – Димитровград. Тя ще се пресича посредством 5-отворно съоръжени с обща дължина 86.02 м.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина