Датско-немски консорциум иска да проектира жп връзката с Летище Пловдив

Автор: TrafficNews 1026
Датско-немски консорциум иска да проектира жп връзката с Летище Пловдив

Три компании са подали оферти в поръчката на НКЖИ за проектирането  жп връзка до Летище Пловдив.  Две са български фирми, както и консорциум с немско и датско участие.

Българските компании са „Евротранспроект“ ООД и  „Инфракад“ ЕООД, както и Обединение „Ий Кей Джей – ЕПГ“, в което влизат „Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс“ ЕООД и „ЕПГ Айзенбан- унд Баупланунгсгезелшафт мбх Ерфурт“. Първата фирма е част от датската компания EKJ Denmark AS, а другият участник е с немско собственост.

Процедурата на стойност над 4, 8 млн. лв. без ДДС, като предвижда изготвяне на инвестиционен проект, технически спецификации за строителство и ПУП. Финансирането е по линия на „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г.

Основната идея е да се търсят варианти за свързване на Летище Пловдив със съществуващата инфраструктура на железопътен възел Пловдив, като това може да се реализира с удължаване на жп връзката между гара Крумово и летището. Дължината на новото трасе е около 4 километра, а проектната скорост на влаковете – 80 км/ч..

 Изграждането на железопътната връзка ще осигури бърз трансфер за пътниците, с което ще се повиши нивото на обслужване, отговарящо на изискванията за съвременно придвижване на пътниците.

Проектът е вкаран в цялостното развитие на жп възел Пловдив. Първият му етап включва удвояване и реконструкция на жп линиите, както и пробива под гарата. Във втория е естакада и удвояване жп линиите между Централна гара и гара Филипово. Именно връзката с летище Пловдив е дадена във втория етап, за който ще кандидатства за европейско финансиране.

Изработени са предварителни проучвания по части геодезия, геология, железен път, съоръжения, архитектурно-строителна, сигнализация и телекомуникации, контактна мрежа, външно осветление и пътна. В резултат на направени предпроектни проучвания са разгледани три варианта на трасета, като от НКЖИ са се спрели на първия вариант.

Той представлява изцяло ново трасе, започващо от изходната гърловина на гара Крумово. Влаковете ще се разминават съответно в гара Крумово и гара Летище Пловдив, като ще имат възможност да бъдат приети на всеки един от приемно-отправните коловози в гара Крумово.

Освен новото трасе ще се реконструира и  съществуващата жп спирка Маврудово, която се намира на три километра от терминалната сграда на летището. По този начин пътниците ще могат да стигат от град Пловдив до жп спирка Маврудово, а от там на определен интервал от време летището ще организира шатъли, които да ги превозят до терминала.

НКЖИ отвори офертите за проектирането на естакада, докато в Пловдив зрее недоволствоЖивеещите в района на бул. „Копривщица” събират подписка срещу вдигането на жп линиите

 

 

Подобни новини

...

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина