"Булгаралпин" завинаги ще остане легенда в скромната история на автомобилното производство у нас. Нещо повече – моделът се приема за стожер в развитието на моторспорта в родината ни. По неофициални данни в страната ни са направени около 100 броя от култовия модел (с мощност между 89 и 140 к.с. и работен обем 1,1 или 1,3 л при тегло малко над 600 кг, с 4- или 5-степ. скоростна кутия). За отговорник по спортното производство е назначен Илия Чубриков – една от най-емблематичните фигури в българския автомобилен спорт.
Точно преди половин век – през 1967 г., новопостроеният завод в Пловдив пуска първите бройки. Производството започна след като България купува лиценз от основателя на „Алпин“ Жен Ределе, който посещава нашата страна. Към този момент френско-българското сътрудничество вече е набрало скорост с производството на два други модела – „Булгарено 8“ и „Булгарено 10“.
Ефектната спортна кола с 1100-кубиков двигател става хит на Международния панаир в Пловдив през 1967 г. Малко по-късно автомобилният състезател Илия Чубриков с „Булгаралпин“ успява да спечели първо място на рали „Трансбалкания“. Два български екипажа пък участват с автомобила на престижното рали „Монте Карло“.
Известният български режисьор Васил Мирчев е един от малцината притежатели на спортния звяр, достъпен за цена от 8200 лв. на ограничен кръг купувачи. Той тръгва с „Булгаралпин“ за филмовия фестивал в Кан и успява да вземе разстоянието от София до френското градче само за 16 часа.
За съжаление заводът, който се е намирал на ул. „Асеновградско шосе“ в Пловдив, произвежда колите само две години. По неофициални данни са произведени 120 автомобила, повечето от които за износ. Няколко „Булгаралпин“ и до днес са в движение благодарение на усилията на търпеливите си собственици и представляват антикварна рядкост.
Спирането на проекта за производството на „Булгаралпин“ заради СИВ обаче ще ни натъжава завинаги!