Бъдещето на автомобила изучават студенти от Техническия в Пловдив

Автор: Plovdiv Now 6765
Бъдещето на автомобила изучават студенти от Техническия в Пловдив

Студентите от специалност „Транспортна техника и технологии“ в Техническия университет София, филиал Пловдив, изучават бъдещето на автомобила. „Все повече акцентираме върху особеностите на хибридните автомобили и електромобилите, така че бъдещите инженери да получат знания, съобразени със съвременните тенденции в автомобилостроенето" – каза доц. д-р Красимир Амбарев – ръководител катедра „Транспортна и авиационна техника и технологии“. 

Бъдещето на автомобилите и възможностите за професионална реализация ще бъдат акцентите на Деня на специалност „Транспортна техника и технологии“ на 25 и 26 март. През първия ден в Техническия университет гостуват фирми от автомобилната индустрия, които представят своите перспективни разработки. Вторият ден е посветен на тестване на автомобили на писта "Дракон", в с. Калояново.

"При обучението на бъдещите автомобилни инженери се използват съвременни софтуерни продукти - както в процеса на проектиране, така и при компютърните симулации" - разказва за подходите в обучението доц. Красимир Амбарев. В Техническия университет София, филиал Пловдив студентите работят със съвременна диагностична апаратура за двигатели с вътрешно горене и различните системи на автомобила. С тях се учат да работят не само българи, но и студенти от Гърция. Резултатите от обучението са, че младите инженери много бързо намират работа, включително и в  автомобилостроителната индустрия на Германия.

През последните 5 години за специалността „Транспортна техника и технологии“ е много характерно, че расте броят на кандидат-студентите, които я сочат на първо място в избора си. И не посочват или рядко посочват алтернативна специалност. Тоест искат да учат точно това.

Днес алтернативата „да стана тираджия или да стана автомобилен инженер“ не съществува, категорични са преподавателите от висшето учебно заведение.Те следят кариерното развитие на възпитаниците си и отбелязват, че когато те постъпят на работа в индустриални компании, имат нужда да усвоят конкретните технологични изисквания на работното си място. Това е времето, в което шофьорите на тежкотоварни автомобили вземат по-висока заплата. След 2 - 3 години заплатите се изравняват, защото темповете на нарастването им при инженерните кадри са много по-високи в сравнение с тези на шофьорите. „Всичко идва на мястото си – кариерата и заплащането на нашите автомобилни инженери се развива стремително и те намират удовлетворение от усилията да завършат висше техническо образование при нас“ - заключи проф. Николов.

           

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина