От 1 до 9 юни в галерия PLOVEDIV в град Пловдив ще бъде представена изложбата LOCAL STORIES, която включва десет произведения на съвременния дизайн, вдъхновени от българското културно богатство. Визиите са създадени за да популяризират автентични български обичаи, традиции и забележителности под формата на пощенски картички и плакати с марката THE LOCALS (в превод Местните).
Зад проекта стои малък екип от трима българи – Виктория Петрова, стратег и организатор на проекта, Бойко Тасков и Анна Георгиева, артисти и графични дизайнери с опит в България и чужбина. Тримата се събират, за да дадат свой авторски прочит на българските традиции и култура и да намерят нов съвременен подход в нейното представяне.
Темите на колекцията са внимателно подбрани, така че да отразяват и разказват за важни традиционни български ритуали, митове и културно-географски места. В картичките са пресъздадени символи, като маслодайната българска роза, силата на живата вода и древните обичаи на нестинарството и кукретсвото, българската народна мъдрост, автентичната традиция на мартениците, митът за Орфей и мистиката на българските гласове, както и социалистичкото ни наследство и богатствата на най-стария, обитаван без прекъсване град в Европа – Пловдив.
Във всяка картичка са вплетени по няколко символа чрез графичните елементи, придавайки им дълбочина и многозначност, с които по-добре предават историята за всяка традиция или вярване. Маслодайната роза е и красиво момиче в носия, което показва връзката с традициите в розобера и ритуалите, част от него. Главата на кукера представалява типичната за ритуала камбана – чан, а пламъците на огъня се превръщат в нестинарка и т.н. Всяка визия разказва историята на няколко нива.
Освен новият облик на картичките, THE LOCALS добавят и една съвсем логична за 21 век дигитална стойност на продуктите си. В Instagram каналът TheLocals_Bulgaria предстои да бъдат публикувани регулярно актуална информация и програма с активностите през годината, свързани с темите от проекта. По този начин туристите ще имат възможност да научат повече и по-лесно да споделят видяното и чутото с приятелите си.