Процедурата за изграждането на дългоочакваната пътна връзка между районите „Западен” и „Южен” - „Модър-Царевец” се провали. Със свой подпис вчера главният инженер на Община Пловдив Йордан Калев е прекратил процедурата, тъй като единствената фирма, подала оферта за строителството на подлеза е отстранена.
В документацията е записано, че варненската фирма „Инжстройинженеринг“ ООД не отговаря на предварително заложените критерии за изпълнител. Още на първата комисия на 8 април бе установено, че варненската компания не е доказала в изпълнение на подобно пътно съоръжение, както и самото му проектиране. Констатирано е, че комисията не може да установи наличие на изискуем опит в частта проектиране, тъй като фирмата се опитва да го докаже чрез трето лице – компанията „Алве Консулт“.
При този сценарий ще трябва да се направи нова процедура, като е възможно да се променят и параметрите на цялото задание. Това бе втори опит за стартирането на поръчката. При първото заседание на комисията се оказа, че в Общината не бе постъпила нито една оферта за строителството на един от най-дългоочакваните проекти под тепетата. Срокът на обществената поръчка беше удължен с месец, а максималната ѝ цена е 12 милиона лева с ДДС.
Това означава, че градските власти ще трябва да подготвят нова процедура, чиито старт ще отнеме поне месец. Там почти сигурно ще бъдат завишени средствата, като ще се променят и други критерии. При най-благоприятния вариант , ако бъде пусната въобще нова поръчка, ще бъде след изборите, които са октомври.
Това е поредният провал на градските власти в приоритетните им проекти за следващите две години, които бяха приети в края на 2018-а. Тогава кметът Иван Тотев постави като приоритети стадион „Пловдив”, „Модър-Царевец”, Плувен комплекс „Младост” и нова сграда на Математическата гимназия.
Единственият от петте проекта, по които се работи е за ПК „Младост”. Там върви обществена поръчка, но средствата в бюджета са едва 1 млн. лева от нужни 12 млн. лева.
Вчера по-рано стано ясно, че от НКЖИ ще мислят и вариант как да запазят Бетонния мост, без да се засяга изпълнението на пробива под гарата.