Строителите по Южния обходен колектор излизат от Кючука до края на 2026, целият проект приключва до края на 2028

Автор: Деница Иванова 5225
Строителите по Южния обходен колектор излизат от Кючука до края на 2026, целият проект приключва до края на 2028

До края на 2026 година фирмата изпълнител по Южния обходен колектор ще завърши булевард „Александър Стамболийски“ и другите обекти в Южен, а до края на 2028 година трябва е приключил целия проект. Това стана ясно на среща в район „Южен“ между Община Пловдив, възложителите в лицето на ВиК и фирмата изпълнител.

„Това, което направихме в годините е да настояваме много ясно пред Министерството на регионалното развитие, пред ВиК и пред изпълнителите, първо за срокове, второ за качество. Самите изпълнители показаха линеен график, който не се спазва. Настояваме те да си представят линейния график, да кажат кое кога ще бъде свършено и съответно ние като Община да имаме възможност за контрол на този процес“, заяви кметът Костадин Димитров.

От ВиК бе Ивайло Добрев, който е главен експерт международни проекти и програми. Той каза, че два са били поетите ангажименти към Община Пловдив.

„Единият е започването на полагането на последния свой асфалт. На бул. „Ал. Стамболийски“, който ще бъде започнат в края на ноември, началото на декември, като ще се прави на участъци. А друг ангажимент е приключването на първия участък до другата година. Като пак казвам чакаме решение от НИНКН за пресичането на Коматевско шосе, като крайният срок ще зависи от написаното от тях“, заяви Добрев. Той допълни, че предстои асфалтиране освен на бул. „Ал. Стамболийски“ също на „Петър Стоев“, „Македония“ и „Димитър Талев".

Това, което остава в Южен обаче са пресичането на четири големи кръстовища, едното изключително голямо и тежко – Коматевско шосе. То се очаква да се затвори другото лято, за да не пречи на трафика. 

Другите три са:  „Стефан Стамболов“ с „Александър Стамболийски“, „Стефан Стамболов“ с „Петър Стоев“  и „Димитър Талев“ с „Александър Стамболийски“.

Друг посочен проблем от кмета е, че проектът на ВиК, който е одобрен преди години включва реконструкция само на частите, по които се работи.

„Съпътстващите инфраструктури като тротоари, бордюри не влизат в обхвата на проекта. Това, което ние от самото начало заедно с кмета на район „Южен“ е да настояваме поне да сменят бордюрите, за да може после от средствата на района и община Пловдив да изградим съпътстващата инфраструктура“, заяви кметът. Очаква се да се разбере и цената на тези дейности.

Петър Гюров, който е ръководител на проекта заяви, че няма проблем те да извършат тези дейности, но първо трябва геодезическо заснемане, а след това да бъде ясно и откъде ще дойдат тези средства, тъй като не са малко – участъкът е 2 км.

„Това, което поехме като ангажимент за възстановяване на бордюрите е да направим геодезично заснемане, да видим каква част от тях са разрушени, каква част от тях са възстановени. И вече с общината ще се договорим по някакъв начин и чрез възложителя, естествено, тъй като това не ни е одобрено в проекта“, каза Гюров.

Относно абсурдната пешеходна пътека, той каза, че ги е изненадала също. 

„Групата, която работи в този участък, не е работила доста време. А трябваше да има възстановяване на тези пешеходни пътеки. Те са изпратили човек, който просто в момента, в който видяхме какво е сътворил, го приключихме. В рамките на няколко часа бяхме оправили така нарисуваната пешеходна пътека“, заяви той.

Кметът отново постави и въпроса за линейния график, като от фирмата и ВиК казаха, че той ще бъде готов, когато има съгласуване с НИНКН, като в момента е разсрочен с 4 месеца, колкото е стандартното време за работа при тях заради археологията на Коматевско шосе.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина