Стотици пловдивчани, живеещи в нови, а и не само в нови жилищни сгради в район "Южен" могат да останат без паркоместа. Това със сигурност ще предизвика тотален хаос в и без това натоварения Кючук Париж, където повечето улици са тесни и проблемът с намирането на места за паркиране е болезнена тема. Поводът за това притеснение идва след като стана ясно, че община Пловдив е започнала процедури за отчуждаването на имоти, които са в годишната програма за разпореждане. Такава процедура е започнала за булевард "Александър Стамболийски", въпреки, че доскоро се смяташе, че разширяването на булеварда е практически невъзможно.

Фактите показват, че около тесния пловдивски булевард се намират множеството частни терени, на които има изградени паркинги и друга инфраструктура. Въпреки че имотите от дълго време са в регулацията за удвояването на пътя, мнозина от строителите построиха т.нар. временни паркинги.  Законът позволява при бъдеща улична регулация на мястото да се изграждат подобен тип съоръжения. Тънкият момент обаче е, че инвеститорите по време на строителството са посочили именно тези паркоместа за въвеждането на сградата в експлоатация.  Когато терените обаче бъдат отчуждени тези паркинги в голямата си част ще бъде премахнати. Неведнъж и два бяха скандалите в този участък заради проблеми с паркирането в комплексите, пише trafficnews.bg.  

Ако булевардът бъде удвоен ще се изпадне в ситуация на Параграф 22 – от една страна той се прави за удобство на живеещите там и прибирането им до домовете, но ще лиши голяма част от тях от паркоместа.

Другият момент е голямата цена, която ще трябва да заплати градската администрация за отчуждаването, която се очаква да бъде огромна. Именно това бе накарало предишната администрация да се откаже от удвояването и да насочи вниманието си към нов булевард, който да е по старата жп линия, вървяща успоредно на булеварда.

Какво обаче може да се случи ако плановете на Общината за удвояването на булеварда започнат да се реализират?

 Освен, че ще настъпи истински хаос в ежедневния алгоритъм на районите около булевард "Александър Стамболийски", построените вече паркинги около жилищните сгради трябва да бъдат премахнати, за да може пътното съоръжение да бъде разширено. И тук изниква въпроса къде ще се паркират автомобилите, още повече, че в момента се строят нови жилищни сгради непосредствено до участъците на бъдещото разширение.

"Ние живеещите в квартала сега се чудим къде ще паркираме колите си, след като разбрахме за планираното разширяване на булеварда. Все пак от Общината трябва да помислят и за този проблем. Да не говорим, че почти няма семейство с една кола", разказаха пред TrafficNews живеещи около булевард "Александър Стамболийски" граждани. "Повечето хора имат минимум два автомобила. И всеки иска да има своето паркомясто пред своя блок, което е нормално нали? Животът е динамичен и без динамични и гъвкави решения, не можем да се справим. Може би е крайно време да започнем да мислим не само на парче, а да решаваме проблемите глобално. И това се отнася не само за нашия квартал, а и за Пловдив като цяло", допълват хората от район "Южен".

"Ние живеещите в квартала сега се чудим къде ще паркираме колите си, след като разбрахме за планираното разширяване на булеварда. Все пак от Общината трябва да помислят и за този проблем. Да не говорим, че почти няма семейство с една кола", разказаха пред TrafficNews живеещи около булевард "Александър Стамболийски" граждани. "Повечето хора имат минимум два автомобила. И всеки иска да има своето паркомясто пред своя блок, което е нормално нали? Животът е динамичен и без динамични и гъвкави решения, не можем да се справим. Може би е крайно време да започнем да мислим не само на парче, а да решаваме проблемите глобално. И това се отнася не само за нашия квартал, а и за Пловдив като цяло", допълват хората от район "Южен".