С три музикални филма завършва 21-то издание на „Филмови нощи във Филипополис“

Автор: Plovdiv Now 211
С три музикални филма завършва 21-то издание на „Филмови нощи във Филипополис“

В продължение на почти цял месец, Лятна кинопанорама „Филмови нощи във Филипополис“ представя едни от най-любопитните нови заглавия. Събитието отново се провежда в Лятно кино "Орфей" в подножието на „Сахат Тепе“ в центъра на гр. Пловдив, с две вечерни прожекции всеки ден.  

Тазгодишното издание отново бе разделено на няколко основни рубрики. Това са рубриките КУЛТОВИТЕ ФИЛМИ НА ГОЛЯМ ЕКРАН, която включва изброените по-горе три класики, СПЕЦИАЛНИ ПРОЖЕКЦИИ, ФЕСТИВАЛНИ ХИТОВЕ, БЪЛГАРСКО КИНО, както и редовното издание на документалните филми от BANFF – най-престижният планинарски кинофестивал в света.

Лятна кинопанорама Филмови нощи във Филипополис е част от Културния календар на града и се провежда с подкрепата на Община Пловдив.

Вижте програмата за последните два дни от фестивала:

27 юли /събота/

21:10 ч ИГРАТА НА ИГРАЧКИТЕ: ПЪТЕШЕСТВИЕТО

Уди винаги е бил сигурен в своето място на този свят и в това, че негов приоритет е да се грижи за детето, на което принадлежи, независимо дали това е Анди или Бони. Един ден Бони донася нова играчка в стаята си – направеният от нея Виличко, който определя себе си като „боклук“, а не като играчка. Уди се нагърбва с отговорната задача да му покаже защо трябва да приеме това, че е играчка. Когато Бони взима цялата банда на семейната екскурзия, Уди внезапно се отклонява, което му носи среща с отдавна загубената му приятелка – пастирката Бо Пийп. След годините, в които се е грижила сама за себе си, приключенският дух на Бо и животът, прекаран на пътя, вече не отговарят на деликатната ѝ порцеланова облицовка. Уди и Бо разбират, че вижданията им по отношение на живота като играчка са тотално различни, но скоро откриват, че това е последната им грижа.

23:30 ч РОДИ СЕ ЗВЕЗДА

 Звездата всъщност се ражда отдавна: през 1937 във филма на Уилям Уелман, който получава първи римейк през 1954 с Джуди Гарланд, и втори – през 1976 с Барбра Стрейсънд и Крис Кристофърсън. Какво е накарало и Брадли Купър да направи свой кавър на тази класика е без значение, когато критиците отсреща масово са на крака.

Другата причина да чуете пак историята за любов между двама музиканти, докато единият изгрява на сцената, а другият залязва на нея, е Лейди Гага. Вече дори не е редно да я наричаме нешлифован диамант в киното – тя си е звезда. Без грим, костюми и перуки (зад каквито се криеше и в Зловеща семейна история, за която има Златен глобус), тук сякаш я виждаме за първи път – абсолютно естествена и абсолютно магнетична. Тя е Али – вулканичен глас в скромна опаковка, който избухва до 3 Грамита в мига, в който се качва на истинска сцена. Човекът (и мъжът), който я открива, е Джаксън Мейн (Брадли Купър) – харесван блусар, който обаче сяда с китарата си пред публиката едва след шепа хапчета, глътнати с водка, включително заради усилващото се звънене в ушите. Джаксън е пометен от Али на един дъх, но с нарастването на тяхната любов и нейната слава, той става все по-уязвим. Ето защо Гардиън пишат, че филмът можеше да се казва и Умира звезда. За Брадли Купър обаче това не важи извън сюжета – страхотен режисьорски дебют, за който искате фронт стейдж билети.

28 юли /неделя/

21.10 ч БОХЕМСКА РАПСОДИЯ

Да направиш добър филм за една от най-великите групи звучи като трудна задача, а на практика е още по-сложна. Затова по Бохемска рапсодия се работи още от 2010, като оттогава се случиха толкова промени в концепцията, сценария, режисьора и дори главната роля, че преди година не вярвахме филмът някога да излезе.
Всичко това си личи, така че не очаквайте нещо с дълбочината на The Doors на Оливър Стоун да речем. Вместо сериозен поглед върху многопластова личност като Фреди Меркюри и особените му взаимоотношения с останалите от Queen, получаваме банален музикален филм с познат сюжет: талантливи младежи се срещат на паркинг зад опушен клуб, започват да правят вдъхновена музика, стават известни, славата и алкохолът водят до конфликт между тях, но накрая се събират за още един велик концерт. Надъхващият саундтрак е гарантиран, Рами Малек прави наистина добра роля като Фреди, но отвъд това мелодраматизмът е в повече, скандалните сцени – избягвани, а финалът, почти напълно пресъздаващ 21-минутното участие на Queen на Live Aid през 1985 – излишно дълъг. И въпреки това, да, всички ще го гледаме.

23.30 ч YESTERDAY / ВЧЕРА СИ Е ЗА ВЧЕРА

 

Комедията разказва историята на британския текстописец и изпълнител Джак Малик, чиято музика не впечатлява никой, до момента, в който актьорът не се събужда след пътен инцидент. Тогава Джак открива, че се е озовал във време, в което целият свят е забравил "Бийтълс". Целият свят освен самият Джак. Единственото, което си спомня е музиката на легендарната група.

От обикновен човек до световноизвестен изпълнител. Макар и кратък, пътят до успеха за Джак носи и своите последствия. Каква е цената да осъзнаеш, че единственото, от което хората имат нужда, всъщност е... любов? До какви комични ситуации ще довете несъществуването на "Бийтълс"? Отговорът на тези и още въпроси разберете на 5 юли в кино "Люмиер Лидл".

 

Новини

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Изпрати новина