С напрежение и протест бе даден старт на изключително спорния проект за пробива под Водната палата. Зам. кметовете Тодор Чонов и Пламен Райчев направиха първа копка, а възмутени пловдивчани излязоха с плакати на кръстовището, за да заявят позицията си срещу пробива. "Това е дин безсмислен по целесъобразност проект, който ще струва на пловдивчани над 10 милиона (първоначално) и със забрана на левите завои" заявиха те, цитирани от trafficnews.bg.
Кметът Здравко Димитров, който е главен инициатор на проекта, не присъства на церемонията по старта по здравословни причини. Протестиращите издигнаха плакат "Кметът ставите си мени - нравът - не!"
Кръстовището на две нива е един от най-спорните проекти, които са започвали в Пловдив от началото на мандата, а все повече хора изразяват своето недоумение от проекта. В това число експерти, общински съветници и районни кметове .
Причината е, че Община Пловдив избра проект, който ликвидира левите завои по 4-те направление на кръстовището на второто ниво. След като пробивът бъде завършен от всяка една от посоките ще може да се завива надясно или да се продължи направо на двете нива.
TrafficNews направи експеримент, като засне кръстовището за 60 минути, за да изчисли направленията, които ползват шофьорите. Нашата камера бе между 10:00 и 11:00 часа на кръстовището. За този период минаха приблизително около 3000 автомобила по кръговото кръстовище. От тях близо 600 направиха ляв завой независимо, от кое направление идват.
Това означава, че около 20% от колите, които минават през този участък след реализацията на пробива трябва да избират алтернативни трасета. Вариантите са няколко, но със сигурност кръстовището на Чифте баня и кръговото на Панаира ще поемат основната тежест от отрязаното направление след пробива .