„Няма да подпиша затварянето за реконструкция на Бетонния мост, докато не бъдат изпълнени всички изисквания на Община Пловдив”, заяви категорично зам.-кметът по строителството Пламен Райчев.
Темата за Бетонния мост се превърна и в основна на всички политически сили в Пловдив, предвид предизборната кампания. На предстоящата сесия на Общинския съвет ще се гледат две предложения, които са за недопускането на затварянето на Бетонния мост в този момент, пише TrafficNews.bg.
Райчев заяви, че на всички разговори с НКЖИ са поставяни точни и ясно изисквания от страна на Община Пловдив, които са първо да се пусне изцяло за движение бул. „Христо Ботев”, бул. „Руски”, ул. „Иван Вазов. Също така да има готов технически проект за цялостната реконструкция на мост, а и най-важното – да има фирма изпълнител за ремонта на моста. Трябва да се реши и проблема с имоти на БДЖ от южната страна до стадион „Тодор Диев”. Община Пловдив трябва да ги получи безвъзмездно, за да може да разшири улицата там.
„Имайте предвид, че споразумението от 2018 година между НКЖИ и Община Пловдив бе мостът да бъде разрушен. Ние успяхме да го спасим, като подписахме ново споразумение съоръжението да бъде ремонтирано и повдигнато”, каза Райчев.
В момента в поръчката за пробива на Централна гара фигурира единствено разрушаването на моста, но не и реконструкцията му. Обявена обществена поръчка от НКЖИ – няма.
Ръководителят на проекта инж. Иван Бакалски заяви, че всички условия ще бъдат изпълнени.
„До 20 октомври ще завършим бул. „Христо Ботев” и ще пуснем бул. „Руски”. Техническият проект ще бъде предоставен на Община Пловдив в пълната си цялост. Изготвя се споразумението с фирмата изпълнител „Трейс холд груп”, което ще бъде към поръчката за пробива на гарата. То ще бъде за 5 млн. лева и ще включва дейностите за реконструкция”, каза инж. Бакаласки.
По думите му е опасно политическото заиграване с този проект, защото той е от изключителна важност, не само за Пловдив, но и цялата страна. Ако той не бъде завършен до края на 2024 година, то може да се връщат стотици милиони на Европа.