Пловдивчани са принудени да вървят над 2 километра пеша, в изключителни лоши условия, за да стигнат до работните си места. Причината за това е ремонтът на „Брезовско шосе” и непрестанно променящите се маршрути на автобусните линии, които превозват гражданите, работещи в обектите в района.
Към trafficnews.bg с молба да бъде дадена гласност по повод проблема се обърнаха пловдивчани, които работят в предприятията.
„От 1 февруари маршрутът на линия 12 беше съкратен извънредно много, в сравнение с предишната промяна, като в момента последната спирка на автобусите е Текстилен комбинат „Марица“. От „Автобусни превози – Пловдив“ посочват като причина получено нареждане от Община Пловдив. От звеното на Тодор Чонов твърдят, че от самата фирма-превозвач е отправено настояване за редуциране на маршрута, тъй като автобусите се разбиват по неоправения участък”, коментират пловдивчани.
Те твърдят, че в същото време за линия номер 9, която е обслужвана от същата фирма-превозвач като линия 12, както и номер 15 е бил регламентиран обходен маршрут, избягващ до голяма степен отсечката в ремонт. Същият алтернативен маршрут е напълно приложим и за линия 12, разказват те.
Служителите в предприятията коментират, че непрестанно са уверявани от офиса на зам.-кмета по транспорт Тодор Чонов, че се търси решение в най-кратък срок да бъде възстановен маршрутът на линия 12 до официално утвърдената по ОбС крайна спирка №1020 при ИЗК „Марица“. Този най-кратък срок обаче продължава вече една година, недоволстват гражданите.
„При последното ми обаждане до офиса на г-н Чонов ми беше заявено, че ситуацията с „Брезовско шосе“ за Община Пловдив е достатъчно сложна, затова ме помолиха да не я усложняваме допълнително с нашите оплаквания“, добавят те.
Хората, за които линия 12 е единствен вариант за придвижване, са принудени да извървяват на ден разстояние от повече от 2 км в едната посока, а в същия момент теренът за пешеходци, е абсолютно необезопасен и непроходим в определени участъци.
На много места тротоар изобщо липсва или е напълно разбит. При настоящите зимни условия това означава преминаване през огромни локви и дълбока кал, а в сухо време са принудени да поглъщат тонове прах, предвид продължаващия трафик на превозни средства в насипания с временна настилка участък, разказват служителите.
„Като капак на всичко скоро мой колега – един от хората, които разчитаме на линия 12 - е бил свидетел на инцидент с тежкотоварен камион от типа ТИР, който е изгубил управление и е връхлетял върху тротоара срещу него с висока скорост. Като по чудо няма пострадали. При цялата тази абсурдна обстановка въпросът вече не е дали ще се случи някоя беда, а кога!”, добавят още пловдивчани.
По този повод потърсихме директора на “Организация и контрол на транспорта” Георги Стоилов, който потвърди, че проблемът там наистина е сериозен и затруднява голяма част от гражданите, които работят в района.
„Запознати сме с недоволството на хората, имаме надежда, че това ще приключи в най-скоро време. Знаем, че това е огромен проблем за работещите в близост, но в момента по Брезовско шосе се работи усилено, изпълнителят е външен, така че не зависи от нас приключването на ремонта. Надяваме се, а и държим до края на февруари или началото на март, движението да бъде възстановено, както и маршрутът на автобусните линии да бъде пуснат, за да може хората да се придвижват спокойно до работните си места”, заяви той.
Преди дни стана ясно, че Община Пловдив работи приоритетно за по-бързото асфалтиране на бул. „Брезовско шосе“ от второто колело на панаира до колектора. Асфалтирането ще е поетапно – от кръговото кръстовище на бул. „Брезовско шосе“ до бул. „Северен“ и след това от „Северен“ до участъка, който е завършен. Така ще може да се пусне трафикът, за да се премине към следващия участък от Водния цикъл в район „Северен“.
Фирмата изпълнител пък е поела ангажимент максимално бързо да направи проби на положените по „Брезовско шосе“ тръби, след което ще асфалтира.