Консорциум България 2020 ДЗЗД с водещ партньор „Щрабаг” е обжалвал решението на АПИ, с което се прекратява поръчката за изграждане на новия лъч на Околовръстното на Пловдив. Тя е една от 12-те компании, които бяха отстранени от участие в процедурата за 42млн. лева без ДДС.
Това означава, че от Агенция пътна инфраструктура не могат да пуснат нова поръчка, докато КЗК не се произнесе. Възможно е дори жалбата да стигне до Върховния административен съд, което означава месеци на забавяне. Има и хипотеза, при която КЗК или ВАС се произнесат в полза на консорциума и постановят, че фирмата е била отстранена неправилно. Тогава поръчката ще продължи в сегашните си условия, пише TrafficNews.bg.
Припомняме, че кметът Здравко Димитров заяви, че ако няма обжалвания, се очаква до дни новата поръчка за Югоизточния обход.
Участниците сегашната процедурата, освен Консорциум България 2020 ДЗЗД с водещ партньор Щрабаг, бяха още: „Трейс Холд груп”; Обединение "Геопът Скоблева майка", в което участват: Геострой АД и Пътстрой-92 АД; ГБС – Инфраструктурно строителство”;”Джи Пи груп”, „ИСА 2000” и „Инжстройинженеринг”, „Каро Трейдинг”, консорциумът с „Парсек груп” и „Растер-Юг”, обединение с ПСТ Груп и „Пътинженеринг” , Европейски пътища и „Грома холд”.
Индикативната стойност за трасето от 4,8 км бе 42 млн. лв. без ДДС, а средствата бяха предвидени в републиканския бюджет. Трасето на обходния път трябва да започва в района на пътен възел „Скобелева майка“ при 98-ми км на път II-56, ще продължава почти успоредно на ж. п. линията и ще завършва при кръговото кръстовище при 14-ти км от път II-86 Пловдив – Асеновград.
Новият път с габарит Г20 ще се влее в изградения през миналата година нов четирилентов участък от второкласния път II-86 Пловдив - Асеновград. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети. Строителните работи трябваше да приключат в рамките на 18 месеца.