Нова социална услуга „Асистентска подкрепа“ ще предоставя на хора в нужда Община Съединение. Започва прием на документи от желаещи да ползват услугата, както и за кандидати за заемане на длъжността „Личен асистент“.
„Асистентската подкрепа“ включва ежедневна почасова подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, предоставяна от лице назначено на длъжност „Личен асистент“.
Потребители могат да бъдат хора от следните целеви групи:
- лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност;
- деца с трайни увреждания и пълнолетни лица с трайни увреждания с определена чужда помощ, които не ползват асистентска подкрепа, помощ за осигуряване на асистентска подкрепа или за които не се получава помощ за грижа в домашна среда по реда на друг закон.
Услугата „Асистентска подкрепа“ ще се предоставя на 34 потребители в община Съединение от 12 асистенти, със срок до 31.12.2021 г.
Желаещите да я ползват по настоящ адрес трябва да подадат следните документи:
- Заявление-декларация по образец;
- Документ за самоличност (за справка);
- Експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК;
- Медицински протокол на ЛКК;
- Други медицински документи – актуална епикриза и др.; 4
- Пълномощно (в случай, че кандидатът за потребител не заявява лично).
Максималната продължителност за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа” от един потребител е до 4 часа дневно, всеки работен ден, съобразно изготвената предварителна оценка на потребностите и последващите индивидуална
Лицата, желаещи да бъдат назначени на длъжност „Личен асистент“ за предоставяне на социалната услуга „Асистентска подкрепа”, е необходимо да подадат следните документи:
- Заявление – декларация по образец;
- Документ за самоличност (за справка);
- Копие на документ за придобита образователно-квалификационна степен за завършено образование;
- Други документи по преценка на кандидата – документи, удостоверяващи успешно преминат курс на обучение за асистент и/или копие от документ, удостоверяващ професионален опит /при наличие на такива/
С одобрените кандидати за заемане на длъжността „Личен асистент“ ще бъдат сключени трудови договори на 8-часов работен ден, като един личен асистент ще предоставя подкрепа на минимум 3-ма потребители, в зависимост от трудовата си заетост и извършената индивидуална оценка на потребностите на потребителите
Желаещите да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа“ подават документи в деловодството на община Съединение, всеки работен ден от 08:00 до 17:00 часа.
Заявяване на услугата може да стане и на телефон: 0882 918 963 – Пепа Йончева.
Документи се подават и на електронната поща на Община Съединение – [email protected]
Документи по образец за социалната услуга „Асистентска подкрепа“ могат да бъдат получени от Деловодството на община Съединение или изтеглени от тук.