200 души в община Стамболийски получават топъл обяд у дома

Автор: Plovdiv Now 9405
200 души в община Стамболийски получават топъл обяд у дома
200 души от уязвими групи в община Стамболийски получават понастоящем топъл обяд у дома, съобщи г-жа Антоанета Драгиева, която е   координатор на проект „Предоставяне на топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 на територията на община Стамболийски“ по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане по Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица 2014-2020.
 
Проектът стартира през месец декември 2020г. с обявление и набиране на кандидати за потребители на услугата, като реално се яви продължение на Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация -2020г.“, по която 150 потребители от 01.05.2020 до 31.12.2020г.,получаваха безплатен топъл обяд.
 
Община Стамболийски изпълнява подобни дейности по предоставяне на топъл обяд на територията на общината от октомври 2016г., като започва първоначално със 100 лица, в 2107г. те стават 130, в 2020г. -150, а сега вече- 200 лица. Подпомагането е за най-нуждаещите се лица, имайки предвид, че много от тях живеят под прага на бедността, без близки, които да им оказват съдействие и подкрепа в ежедневието, казва още г-жа Драгиева.
 
Реално предоставянето на обяда по настоящия проект започна от 04.01.2021г. Включени бяха 200 потребители от целевите групи по програмата, които ежедневно получават в дома си топъл обяд, включващ супа, основно и хляб и веднъж седмично - десерт.
 
Към момента дейностите са договорени до 26.04.2021г., но вече има изменение на програмата на национално ниво и ще бъде подадено искане проектът да продължи до 30.09.2021г.
 
Храната се приготвя и доставя от избран чрез обществена поръчка изпълнител, който е с доказан опит в тази дейност и потребителите са много доволни от предоставяната храна. При доставката се спазват строго засилените хигиенни и противоепидемични изисквания като лични предпазни средства – защитни маски и ръкавици.
 
Дейностите по проекта включват и съпътстващи мерки, изразяващи се в предоставяне на информация относно възможностите за ползване на други услуги от страна на получаващите топъл обяд - за различни видове подпомагане, социални, административни и здравни услуги. Оказване на съдействие и установяване на контакти с институциите, когато е необходимо, насочване и мотивиране потребителите към участие в инициативи за социално включване и други, допълва Антоанета Драгиева.
 

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина