Двамата пилоти, които загинаха при падането на хеликоптер Ми-17 край Пловдив, бяха повишени в звание посмъртно със заповед на военния министър. Инцидентът стана близо до авиобаза „Крумово” по време на тренировъчен полет. Ранен беше и бордният инженер Алексей Каменов, който се възстановява във ВМА.
„Все още причините за тази катастрофа не са известни. Назначена е комисия от Военна полиция и целта й е да се открият причините за инцидента. Двете най-вероятни версии са или технически проблем, свързан с опашния винт, или допусната грешка от страна на пилотите. Засега обаче всичко е в сферата на догадките”, коментира пред Нова тв бригаден генерал Петьо Мирчев, зам.-командир на ВВС и експерт по вертолетна авиация.
По думите му никой не може да гарантира, че в даден момент няма да се случи нещо неочаквано. Това обаче не означава, че машината не е технически поддържана.
„Единствено комисията има достъп до черната кутия и все още нямаме данни от нея”, поясни ген. Мирчев.
„Професията на пилота е рискова и всеки един от тях знае това”, коментира още той.
Бригаден генерал Петьо Мирчев се съгласи с това, че летателните часове на пилотите са твърде малко.
„Вярно е, че спрямо стандартите на НАТО България изостава много. Търсим възможност да намалим влиянието на тези рискове”, поясни още ген. Мирчев.