Къде са китайците? Това е може би най-задаваният въпрос в Министерството на транспорта и Летище Пловдив през последните няколко дни. Китайците трябваше да вземат аеропорта през юни, но поискаха отсрочка от един месец.Въпросният период мина, а очакваната дата за подписването на договора бе 15 юли. Въпреки това няма никаква сигнали от консорциума между „Хайнан“ и „Пловдив Еърпорт Инвест“, че това ще се случи.
Свързахме се и с Министерството на транспорта, за да попитаме кога се очаква да бъде подписан договорът и кога изтича крайният срок. Вече трети ден отговор от тяхна страна няма. В същото време днес в парламента бе гласувано Летище София да бъде дадено на концесия, но министърът на транспорта Ивайло Московски не разкри какво се случва с концесията на пловдивския аеропорт.
Припомняме, че представители на HNA посетиха Пловдив през месец май. Тогава консорциумът представи пред градските власти намеренията и проектите си за развитие на пловдивския аеропорт. След огледа на летището, представителите на „Хайнан“ споделиха, че имат намерение веднага след подписване на договора да започнат реализацията на инвестиционния проект.
Междувременно на 3 юли шeфът нa ĸитaйcĸия ĸoнглoмepaт Уaн Джиaн загина при нелеп инцидент във Франция, а световните медии отбелязаха, че започва мащабно преструктуриране на НNА Grоuр. Това се дължи и на тежкото финансово състояние на компанията, като натрупа милиарди дългове.
Ако консорциумът се откаже, или изпусне крайният срок за подписването на документите, от Министерството на транспорта ще предложат концесията на втория класиран участник в процедурата – обединението между транспортния гигант ПИМК, Тракия икономическа зона и КЦМ.