Стартира прием за заявления от кандидати за лични асистенти, както и такива от кандидати за потребители на услугата. От нея могат да се възползват жителите на населени места в община „Марица“, след като бе подписано споразумение между общината и Агенция за социално подпомагане.
Заявленията могат да бъдат подадени от кандидат потребители или тенхи упълномощени представители в администрацията на общината или кметствата на населените места. Приемът стартира утре и ще продължи до 11 юни. Желаещите могат да получат образци на заявление между 8:00 и 12:00 часа.
Кандидат-потребителите които желаят да бъдат включени, подават заявление по настоящ адрес в общината. Заявленията на лица, поставени под ограничено запрещение, се подписват от лицето и от попечителя им. Към тях трябва да бъдат приложени следните документи:
Документ за самоличност (за справка); за дете- удостоверение за раждане (за справка);
Документ за самоличност на законния представител – родител, настойник, попечител (за справка);
Експертно решение на ТЕЛК / НЕЛК (копие);
Удостоверение за настойничество / попечителство (копие);
Други документи по необходимост
Кандидатите се оценяват от комисия и се класират в низходящ ред до изчерпване на финансовите средства. Невключените кандидати остават в „списък на чакащи“ до евентуално освобождаване на място.
Лични асистенти могат да станат лица в трудоспособна възраст или лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст по реда на чл. 68 от Кодекса за социално осигуряване и са:
Безработни лица;
Трудово заети лица: наети или самонаети, които могат да извършват допълнителен почасов труд;
Неактивни лица (студенти или придобили право на професионална пенсия за ранно пенсиониране- в трудоспособна възраст), които могат да извършват допълнителен почасов труд.
Придобили право на професионална пенсия за ранно пенсиониране (в трудоспособна възраст)
Тези, които желаят да бъдат лични асистенти, могат да подадат заявление в общината. Те подлежат на оценка от комисия. Няма да бъдат оценявани кандидати, които вече са участвали в проекти, администрирани от община „Марица“, участвали са в подбор и оценка или са работили като лични асистенти. В случай, че те бъдат избрани от потребител на услугата, с тях дуректно ще бъде сключен трудов договор.
Към заявлениета на личните асистенти следва да се приложат следните документи:`
Документ за самоличност (за справка);
Автобиография;
Документи за придобита образователна степен и / ако има/ съотносима за длъжността „личен асистент“ квалификация;
Служебна бележка от месторабота (ако кандидатът работи);
Служебна бележка от учебно заведение (ако кандидатът учи);
Пенсионно разпореждане (само за кандидат, който е придобил право на професионална пенсия за ранно пенсиониране и е в трудоспособна възраст);
Копие от удостоверение за преминато обучение /ако има/