Процедура чрез подбор на проектни предложения с два крайни срока за кандидатстване: BG06RDNP001-19.523 МИГ-Община Марица - Мярка М 4.2 „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“, финансирана по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 чрез Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони
СДРУЖЕНИЕ “МИГ – ОБЩИНА МАРИЦА” обявява процедура за прием на проектни предложения по Мярка М 4.2 „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“
1. Цели на предоставяната безвъзмездна финансова помощ по процедурата:
Мярка М 4.2. има за цел подобряване на цялостната дейност, икономическата ефективност и конкурентоспособността на предприятия от хранително-преработвателната промишленост на територията на община Марица чрез:
по-добро използване на факторите за производство;
въвеждане на нови продукти, процеси и технологии, включително къси вериги на
доставка;
подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост;
постигане на съответствие със стандартите на Европейския съюз (ЕС);
подобряване опазването на околната среда.
2. Допустими кандидати:
Допустими кандидати са:
земеделски стопани, регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите
еднолични търговци и юридически лица, различни от кандидатите по т. 1
Условията, на които трябва да отговарят всички кандидати по мярката са:
Кандидатите следва да са физически или юридически лица регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите, които са микро, малки, средни и големи предприятия, дефинирани съгласно Препоръка 2003/361/ЕО на Комисията.
Кандидатите следва да представят бизнес план, доказващ подобряване на дейността на стопанството/предприятието чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности подробно описани в представения бизнес план.
Минималния стандартен производствен обем на кандидатите земеделски производители следва да бъде не по - малко от 8 000 евро.
Кандидати земеделски производители, които отговарят на определението за „малко стопанство“ няма да бъдат подпомагани по мярката.
Кандидатите групи/организации на производители трябва да отговарят на следните условия:
Кандидатите трябва да са признати като организация на производители, в съответствие с националното и/или европейското законодателство за организации на производители и/или одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители”;
Инвестициите следва да са пряко свързани с основата земеделска дейност на членовете и основна за групата/организацията;
Бизнес планът трябва да показва подобряване на цялостната дейност на стопанствата на членовете на групата/организацията чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности и че инвестициите са от полза на цялата организация на производители.
3. Допустими дейности:
Допустими по процедурата са следните дейности:
изграждане и/или модернизиране на сгради и други недвижими активи, свързани с производството и/или маркетинга.
закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на производствения процес по преработка и маркетинга, в т.ч. за:
а) преработка, пакетиране, включително охлаждане, замразяване, сушене, съхраняване и др. на суровините или продукцията;
б) производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси;
в) производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствените нужди на предприятието;
г) подобряване на енергийната ефективност и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните;
закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието;
изграждане/модернизиране, включително оборудване на лаборатории, които са собственост на кандидата, разположени са на територията на предприятието и са пряко свързани с нуждите на производствения процес, включително чрез финансов лизинг;
материални инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти на Съюза съгласно приложение 1 към Раздел 8.2 от ПРСР 2014-2020г. [1];
достигане на съответствие с международно признати стандарти за системи за управление, разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията само когато тези разходи са част от общ проект на кандидата;
закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение
4.Допустими за финансова помощ са следните разходи:
разходи за изграждане и/или модернизиране на сгради и други недвижими активи, свързани с производството и/или маркетинга.
разходи за закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на производствения процес по преработка и маркетинга, в т.ч. за:
а) преработка, пакетиране, включително охлаждане, замразяване, сушене, съхраняване и др. на суровините или продукцията;
б) производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси;
в) производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствените нужди на предприятието.
г) подобряване на енергийната ефективност и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните;
разходи за закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието;
разходи за изграждане/модернизиране, включително оборудване на лаборатории, които са собственост на кандидата, разположени са на територията на предприятието и са пряко свързани с нуждите на производствения процес, включително чрез финансов лизинг;
разходи за материални инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти на Съюза;
разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти за системи за управление, разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията само когато тези разходи са част от общ проект на кандидата;
разходи за закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
разходи за ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение,които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1 - 8.
Консултациите, по т. 9 от допустимите за финансово подпомагане разходи се състоят от разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта и не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи по проекта.
5.Период за прием:
Първи прием:
Начален срок: 01.06.2021г.
Краен срок 31.08.2021 г.17.00 ч.
Втори прием:
Начален срок: 05.01.2022г.
Краен срок : 28.02.2022 г.17.00 ч.
Забележка: Втория прием по процедурата ще се проведе в случай на остатъчен ресурс след проведения първи прием
6.Място на подаване на проектни предложения:
Подаването на проектното предложение по настоящата процедура се извършва изцяло по електронен път чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020), чрез модула „Е-кандидатстване“ на следния интернет адрес: https://eumis2020.government.bg, лично от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице.
7. Бюджет на приема:
Размер на БФП по приема – 250 085,80 лв.
Минимален и максимален размер на финансовата помощ, предоставяна за проект:
Минимумът на общите допустими разходи за един проект е 15 000 лева.
Максимумът на общите допустими разходи за един проект е 100 000 лева.
Финансовата помощ за одобрени проекти е в размер на 50% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, представени от микро-, малки или средни предприятия и 40% за проекти, представени от големи предприятия.
Критерии за избор на проектни предложения и тяхната тежест;
Заявленията за подпомагане следва да са в съответствие с действащото българско законодателство в областта на инвестиционното проектиране и разпоредбите на Закона за устройство на територията.
Всички предложения за проекти се проверяват за съответствие с критериите за допустимост. Всички проекти, които отговарят на критериите за допустимост се класират по следните приоритетни критерии:
Проектът предвижда въвеждане на нови и енергоспестяващи технологии и иновации в хранително-вкусовата промишленост – общо до 10т.:
- Инвестициите водят до повишаване на енергийна ефективност минимум с 10% на предприятието – 5т.
- Проектът е иновативен за територията на МИГ – 5т.
Проектът включва действия за опазване на околната среда – до 10т.:
- до 50% - 5т.
- над 50% - 10т.
Проектът предвижда инвестиции за развитие производството на крайни продукти от местни и родни суровини, включващо къси вериги на доставки – до 20т.:
- между 30 – 70% от суровината ще бъде от местни и регионални доставчици – 10т.
- над 70% от суровината ще бъде от местни и регионални доставчици – 20т.
Проектът насърчава кооперирането, като представлява съвместна инвестиция между земеделски производители – доставчици в предприятието или земеделските производители притежават дял в изгражданото предприятие – до 10т.:
- между 5 – 20% от дяловете в предприятието се притежават от земеделските производители, доставчици в предприятието – 5т.
- над 20% от дяловете в предприятието се притежават от земеделските производители, доставчици в предприятието – 10т.
Проектът осигурява устойчива заетост на територията на МИГ – общо до 10т.:
Нови предприятия – до 5т.
√ до 2 нови работни места – 3 т.;
√ над 2 нови работни места – 5 т.
√ минимум 2 нови работни места за представители на местните уязвими групи - 5 т.
Съществуващи предприятия – до 5т.
√+ 1 ново работно място – 3 т.;
√+ 2 и повече нови работни места – 5 т.
√+ минимум 2 нови работни места за представители на местните уязвими групи – 5 т.
Оценка на кандидата – общо до 10т.:
- Опит на бенефициента (Предприятието е съществуващо и има доказан положителен финансов резултат за последните 3 години.) – 5т.
- Наличие на осигурено финансиране за проекта (Наличие на документи, доказващи възможност да се финансира инвестицията.) – 5т.
ОБЩО - 70 т.
Лице/а за контакт и място за достъп до подробна информация;
За контакти:
1.Мария Гюзелева – изпълнителен директор на МИГ – Община Марица
работен ден от 8,30 до 17.00 часа в офиса на МИГ – Община Марица на адрес: с. Калековец, ул.“Иван Вазов“ №5, тел.: 0877 184775.
Кандидатите могат да задават допълнителни въпроси и да искат разяснения във връзка с Условията за кандидатстване до 3 седмици преди крайния срок за подаване на проектни предложения, а писмени разяснения ще бъдат дадени в 10-дневен срок от получаване на искането, но не по-късно от две седмици преди изтичането на срока за кандидатстване по първи прием.
Допълнителни въпроси могат да се задават само по електронната поща, посочена по-долу, като ясно се посочва наименованието на процедурата за подбор на проекти:
Адрес на електронна поща: leader_maritsa@abv.bg
Пакетът документи за кандидатстване е достъпен на интернет страницата на Сдружение „МИГ – Община Марица“: http://www.leader-maritsa.eu, както и в ИСУН на адрес: https://eumis2020.government.bg
Начина за подаване на проектни предложения:
Подаването на предложение по настоящата процедура се извършва изцяло по електронен път чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020), чрез модула „Е-кандидатстване“ на следния интернет адрес: https://eumis2020.government.bg, лично от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице.