С пълни мнозинство Парламентът прие на първо четене автобусите, обслужващи пловдивските села да спират по градските спирки. Промените в Закона за автомобилните превози целят да облекчат обслужването на малките населени места. Законопроектът е внесен от Цвета Караянчева (ГЕРБ–СДС) и група народни представители и беше подкрепен с пълно мнозинство от всички парламентарни сили.
Промените засягат няколко общини в страната, сред които Марица и Родопи в Пловдивска област, както и общините Добричка и Тунджа. В тези райони автобусните превозвачи отказват да участват в обществени поръчки за обслужване на линии с ниска натовареност. В резултат местните жители са изправени пред ограничени транспортни възможности, затруднения при пътуване до областните центрове и риск от трайна изолация.
Именно това е мотивирало вносителите да предложат промяна в режима на маршрутите. Законопроектът предвижда отпадане на задължителното спиране на междуобщинските автобусни линии на автогари. По този начин превозвачите ще могат да планират маршрутите по-гъвкаво, като спират на по-подходящи и удобни за пътниците места, включително на градски спирки.
Преди месеци десетки жители на село Труд и община Родопи излязоха на протести заради липсата на редовен обществен транспорт. Превозвачите отказваха да обслужват линиите към областния център, тъй като според действащите в онзи момент правила всички автобуси бяха длъжни да спират на автогара, което увеличаваше разходите и времето за пътуване, без да носи достатъчно приходи.
Новите разпоредби позволяват автобусите, обслужващи селата около Пловдив, да спират директно на градски спирки, което значително облекчава и скъсява пътуването за хората. Това се очаква да улесни достъпа до работни места, образователни институции, болници и административни услуги.