Тази сутрин е възстановено движението на влаковете по подбалканската линия София – Бургас между Клисура и Христо Даново.
В късния следобед вчера там влак се блъсна в паднала скала и локомотивът и един от вагоните дерайлираха. През цялата нощ движението на влаковете по подбалканската линия се отклоняваше през Пловдив.
При инцидента снощи пострада единият от двамата машинисти. Той е настанен в УМБАЛ "Свети Георги" Пловдив, контактен е и няма тежки травми. Няма пострадали сред 120-те пътници във влака.
По думите на Даниел Илиев, който е началник на „Локомотивно депо” в София, скалната маса се е свлякла внезапно и машинистите не са имали никакво време за реакция.
„Има около 200 кубика свлечена маса, може би на пътя са били около 20 кубика. При самия удар локомотивът е подскочил”, обясни той пред Нова телевизия. Той увери, че пострадалият машинист е адекватен и след инцидента е бил хоспитализиран за преглед. След него станало ясно, че мъжът е в добро общо състояние.
Заместник – министърът на транспорта и бивш началник на НКЖИ Красимир Папукчийски коментира, че случаят е показателен за опасна танденция от последните години, а именно активирането на нови свлячища покрай жп трасетата. По думите му има програма, по която жп компанията работи, за да поддържа информацията за опасни участъци и тя трябва да става все по - голям приоритет. Свлачището, което е тръгнало вчера, също е ново. То е тръгнало 30 минути след като по трасето е направена проверка, отбеляза Папукчийски.
Пловдивският областен управител Ангел Стоев обърна внимание на много добрата координация между институциите за справяне с последиците от влаковата катастрофа. Той съобщи, че благодарение на адекватните действия на ръководството на министерството на транспорта и на НКЖИ около 200 пътници са били извозени до гара Карлово и оттам транспортирани до направленията, по които пътуват.
Пред БНР Ангел Стоев обясни, че днес предстои да бъде извозена падналата скална маса, която вече е разчистана от жп релсите. Става дума за близо 200 тона скална маса. Създадена е необходимата организация за разчистването й, увери Стоев.
Необходима е превенция, с която да се предотвратяват такива инциденти. А когато се случат, укрепителните дейности трябва да бъдат извършвани по най – съвременни способи – така, както е в Швейцария, отбеляза пловдивският областен управител.