Деца в Хисаря се запознаха с работата в различни важни институции по време на кампанията "Забавно лято", в направлението "Институциите и ние".
Те научиха за професиите на психолога, психотерапевта, психоаналитика и психиатъра. Разбраха за разликите между тях. Научиха какво е закона, какво са наредбите, правилниците, кой ги създава, както и защо е необходимо да ги познаваме и спазваме. Запознаха се с ролята на психолога и педагогическия съветник в училище.
В следващ ден темата беше кой създава законите и правилниците. Иван Боненски - инспектор в Детска педагогическа стая в Хисаря, запозна децата с работата на полицията, свързана с разкриване на извършено престъпление. Децата се запознаха с понятията "преписка", "превенция".
Даниела Николова - секретар на Местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетните и непълнолетните в Хисаря, ги запозна пък със своито задължения и отговорности, както и като цяло с работата на Комисията.
На децата беше обяснено как си взаимодействат институциите и при нужда на кой телефон да се звъни.
На 21 юли пък инспектор детска педагогическа стая, Иван Боненски, подпомогнат от ст.полицай Теханов и ст.полицай Палийски, запознаха учениците с работата на патрулния полицаи, със задълженията и отговорностите на униформените служители на реда, с униформата и видовете униформа. Разгледаха помощните средства, с които разполагат полицаите и случаите, в които могат да ги използват. Разгледаха патрулния автомобил и бързите начини за връзка с ОДЧ.
На 23 юли Найден Павлов - Председател на Общински съвет в Хисаря, се срещна с децата и ги запозна с дейността на Общинския съвет, показа им залата, където заседават съветниците. Поговориха си за населените места в общината и областта. Децата научиха колко са те и кои са. Разказа им за всяко населено място, като ги информира и колко е населението във всяко едно от тях. Децата с интерес участваха в срещата. Инж. Павлов зарадва изпрати всяко дете с подарък.
На 28 и 30 юли посещението беше в Центъра за обществена подкрепа. Служителите запознаха децата с историята и дейността, която извършва ЦОП. Разговаряха за социалните услуги и обмяната на информация между институциите.